Canvis

Llínea 22: Llínea 22:     
L'arquitectura d'este edifici representa una complexa mescla d'estils artístics que van des del [[gòtic]] al [[herrerià]], passant pel [[renaixentiste]] de diverses époques. El primitiu casal és gòtic mediterràneu en el pati descobert i en la seua escala volada, en porta ogival en l'entresol, igual que en la frontera, en finestrals allindats en l'entresol i trilobats en l'altura principal, igual que en les finestres situades devall del ràfol. Les portes falconeres i els cantons són renaixentistes i els finestrals del segon pis '''classicistes'''. La balustrada que corona les torres és de caràcter escurialense.
 
L'arquitectura d'este edifici representa una complexa mescla d'estils artístics que van des del [[gòtic]] al [[herrerià]], passant pel [[renaixentiste]] de diverses époques. El primitiu casal és gòtic mediterràneu en el pati descobert i en la seua escala volada, en porta ogival en l'entresol, igual que en la frontera, en finestrals allindats en l'entresol i trilobats en l'altura principal, igual que en les finestres situades devall del ràfol. Les portes falconeres i els cantons són renaixentistes i els finestrals del segon pis '''classicistes'''. La balustrada que corona les torres és de caràcter escurialense.
 +
 +
[[File:Generalitat pati.jpg|thumb|250px|Escala del pati gòtic]]
    
En l'interior del palau s'accedix per la porta principal, a on hi ha un pati descobert d'estil gòtic en una escala de l'any [[1525]] per la que s'accedix al pis principal de [[1482]]. Hi ha una atra escala que dona accés a l'entresol de la torrasa que posseïx un ric teginat policromat, en molt d'or, pel quin es nomena a esta estada la sala dorada, dissenyada per Ginés Linares en l'any [[1534]] i finalisada per diferents pintors, [[Joan de Joanes]] entre ells. De la sala dorada es passa a una atra més chicoteta obra de [[Marià Benlliure]]. En el pis principal entrem devall un arc gòtic coronat per un bell fris renaixentiste. A la dreta s'ha instalat l'oratori, en un retaule de l'any [[1606]], de Fondestald, en el que es representen els patrons dels tres braços del Regne. És molt cridaner el frontal de brocat i un crucifix de [[Ribalta]]. En el solemne saló de les Corts es representen en els llenços de les parets els seus estaments. El fresc és de [[Juan Zariñena]]. Els taulellets del magnífic sòcol procedixen de fàbriques valencianes que van imitar la taulelleria de [[Triana]] i de [[Talavera]]. Més important són el sostre i la galeria. Fon llaurada en [[fusta]] per Ginés Linares, en l'any [[1540]], i Gaspar Gregori, des de [[1563]] a [[1566]].
 
En l'interior del palau s'accedix per la porta principal, a on hi ha un pati descobert d'estil gòtic en una escala de l'any [[1525]] per la que s'accedix al pis principal de [[1482]]. Hi ha una atra escala que dona accés a l'entresol de la torrasa que posseïx un ric teginat policromat, en molt d'or, pel quin es nomena a esta estada la sala dorada, dissenyada per Ginés Linares en l'any [[1534]] i finalisada per diferents pintors, [[Joan de Joanes]] entre ells. De la sala dorada es passa a una atra més chicoteta obra de [[Marià Benlliure]]. En el pis principal entrem devall un arc gòtic coronat per un bell fris renaixentiste. A la dreta s'ha instalat l'oratori, en un retaule de l'any [[1606]], de Fondestald, en el que es representen els patrons dels tres braços del Regne. És molt cridaner el frontal de brocat i un crucifix de [[Ribalta]]. En el solemne saló de les Corts es representen en els llenços de les parets els seus estaments. El fresc és de [[Juan Zariñena]]. Els taulellets del magnífic sòcol procedixen de fàbriques valencianes que van imitar la taulelleria de [[Triana]] i de [[Talavera]]. Més important són el sostre i la galeria. Fon llaurada en [[fusta]] per Ginés Linares, en l'any [[1540]], i Gaspar Gregori, des de [[1563]] a [[1566]].
130 607

edicions