Pla de la Consolació
Aparència


El Pla de la Consolació és un jaciment ibèric situat en el terme municipal de Montealegre del Castell (Albacete), en Espanya, a penes a 8 km del jaciment del Cerro dels Sants. Únicament s'ha excavat part de la necròpolis de la que procedixen numerosos restants escultòrics. Les sepultures eren d'incineració i en l'urna s'introduïen els ossos restants de la cremació aixina com algun objecte d'aixovar. Les tombes varien des de senzilles estructures d'atobó a atres més complexes construïdes en sellars.
Vore també
[editar | editar còdic]- Cerro dels Sants.
- Dama oferent del Cerro dels Sants.
- Art ibèric.
- Escultura ibèrica.
- León de Bienservida.
- Poblat ibèric del Amarejo.
- Bicha de Balazote.
- Dama de Caudete.
- Cierva de Caudete.
- Esfinge de Haches.
- Esfinges bessones del Salobral.
- Necròpolis dels Villares.
- Museu Arqueològic d'Albacete.
Bibliografia
[editar | editar còdic]- La vila de Montealegre i el seu Cerro dels Sants. Julián Zuazo i Palaus, 1915.
- Valencià Prieto Mª.C. (1998):“El Pla de la Consolació. El renàixer d'una necròpolis oblidada”, Revista d'Arqueologia nº 212, decembre de 1998, pp. 18-28.
- Valencià Prieto Mª.C. (1999):“Una nova valoració d'un grup escultòric en el surest del Replanell. EL Pla de la Consolació (Montealegre del Castell, Albacete)”, Actes de el XXIV Congrés Nacional d'Arqueologia, (Cartagena, 1997), Múrcia, pp. 207-220.
- Valencià Prieto Mª.C. (1999): “La colecció del Pla de la Consolació en el Museu Arqueològic Nacional: El herència de les primeres intervencions”, La Cultura Ibèrica a través de la fotografia de principis de sigle. Les coleccions madrilenyes, Madrit, pp. 127-132.
- Valencià Prieto Mª.C. (1999): “La necròpolis ibèrica del Pla de la Consolació: Noves perspectives en el seu estudi”. La Cultura Ibèrica a través de la fotografia de principis de sigle. Un homenage a la memòria, Madrit, 1999, pp. 161-168.
- Valencià Prieto Mª.C. (2000): El Pla de la Consolació (Montealegre del Castell, Albacete). Revisió crítica d'una necròpolis ibèrica del Surest del Replanell. Institut d'Estudis Albacetenses, Albacete.
- Valencià Prieto Mª.C. (2000): "La necròpolis ibèrica del Pla de la Consolació (Montealegre del Castell, Albacete)", 100 imàgens. Passat i present de l'Arqueologia espanyola, Madrit, pp.100-103.
- Valencià Prieto Mª.C. (2002): “L'informàtica i la seua aplicació en la reconstrucció tridimensional del paisage funerari ibèric”, II Congrés de Història d'Albacete (Albacete, 2000), vol. III. Arqueologia i Prehistòria, Albacete, pp. 189-198.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Llano de la Consolación» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.