Catedral de Silves
La catedral de Silves és una catedral de Portugal ubicada en l'homònima ciutat de Silves, en el districte de Far. L'estructura presenta ara una matriu fonamentalment gòtica, pero també elements d'atres époques, ya que ha sofrit modificacions a lo llarc dels sigles.
Història

És difícil precisar l'orige exacte de la catedral, es creu que va ser construïda sobre una mesquita despuix de la conquista de la ciutat als moros per Dionisio I de Portugal, pero se sap que l'edifici actual va ser iniciat entre mediats i finals del XIII. Varis terremots han anat deteriorant l'edifici encara sense terminar, i va acabar sent reformat a mitan del XV, en una estructura d'arquitectura gòtica més simple.
En el XVIII, despuix del terremot de Lisboa de 1755, i la destrucció de varis edificis, la catedral va sofrir més canvis en l'estil barroc, que es pot observar en la part superior de la frontera principal que termina en volutes, el portal sur i el nou campanar.
A partir de 1938 es va comprometre la Direcció general dels Edificis i Monuments Nacionals (DGEMN) a procedir a restauracions en l'edifici en la finalitat d'accentuar les seues característiques gòtiques.
Arquitectura
La catedral té una planta en forma de creu llatina, en travessia abovedado en l'intersecció dels braços del mateix, arrematat per un àbsit en una pedra arenisca roja en l'extrem en l'altar major. La nau principal té una altura màxima d'uns 18 metros, ademés d'atres dos naus laterals en altars decorats en talles dorades d'estil barroc, estes naus es troben separades de la nau central per sòlits pilars octogonales.
El portal principal de la catedral, ubicat en chambrana (element rectangular de pedra sobre el que està integrat a través del portal), està formada per un arc compost en arquivoltes que es disponen en degradació. Els capitels són possiblement contemporàneus al Monasteri de Batalha, l'edifici que més va influir en la catedral, que s'ha convertit en el major eixemple d'arquitectura gòtica en l'Algarve. La frontera sur de la catedral té un portal barroc/rococó de 1781, coneguda com a «Porta del Sol»
En l'interior existixen vàries tombes en el sol dels bisbes i les famílies nobles de Silves i la tomba de pedra del rei Juan II fallit i enterrat ací en 1495, i que va acabar per ser posteriorment traslladat al Monasteri de Batalha.
Referències
- Este artícul conté una traducció derivada de «Catedral de Silves» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.