Anar al contingut

VTech Laser 200

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Vista trasera del VZ200.
Ampliación de 16 KB RAM.
VZ200 funcionando.
VZ200 abierto.
VZ200 con la ampliación de memoria conectada.

El VTech Laser 200 va ser un ordenador domèstic fabricat per la companyia d'Hong Kong Video Technology Ltd. i comercialisat des de 1983 per tot lo món, tant baix la seua marca com a baix marques de tercers :

La gama Laser 100/200/300 es basa en el Tandy TRS-80, pero incorporant millores. És el primer intent de VTech d'entrar en el mercat de l'ordenador per la porta del preu baix (en Espanya, 29.900 pessetas front a les 32.000 d'un Sinclair ZX Spectrum de 16 KB) i del major rendiment (pantalla en color front a la monocrom del Sinclair ZX81).

En Espanya té poca difusió (principalment decomisos) en entrar vesprada en un mercat bolcat en el Spectrum, encara que és analisat per vàries revistes.

En Austràlia ho distribuïx Dick Smith baix marca pròpia, com a competència dels Sinclair ZX80 - Sinclair ZX81 conseguint una bona base d'usuaris davant el seu millor BASIC i pantalla en color. Els clubs d'usuaris es multipliquen per Austràlia i Nova Zelanda, mantenint-se fins a ben entrats els 90.

En Anglaterra, Texet posa el TX8000 a la venda per 98 lliures esterlines i lo publicita com l'ordenador domèstic en pantalla en color més barat del mercat. No obstant fracassa davant un mercat dominat pel Spectrum i els Acorn.[1] És més, l'Oric 1 es ven per 99 lliures oferint majors prestacions per solament una lliura més.

Junt en l'equip s'entrega un manual de BASIC i jocs en casset com Frogger, Scramble, Space Invaders i Moon Patrol.

Va ser substituït pel VTech Laser 310 / Dick Smith VZ 300[2]

Senyes Tècniques

[editar | editar còdic]
  • CPU Zilog Z80 a 3,5795454 MHz
  • ROM 16 kB contenint un BASIC derivat de l'implementació de Microsoft per al TRS-80
  • RAM 4 o 8 KB ampliables a 64 kB
  • VRAM Utilisa 2 Kb de la RAM, entre les direccions 28672 i 30719
  • Caixa Menuda, en plàstic color crema. Panel de teclat en negre, inclinat per a facilitar l'escritura. Power LED en el cantó superior dret, i interruptor en el lateral dret. Tots els conectors en l'atrassera:
    • Alimentació a 10V DC a 800mA
    • Jack d'interfaç de casset a 600 bauts
    • Conector RCA de video compost
    • Conector de vora de targeta per a ampliacions de memòria
    • Conector de vora de targeta per a perifèrics
    • Eixida del modulador de televisió
  • Teclat Teclat tipo chiclet com el seu competidor el Spectrum. QWERTY de 45 tecles. Ademés de les alfanumèriques dispon de CTRL i SHIFT a l'esquerra i RETURN i SPACE a la dreta. La majoria de les tecles té assignades quatre funcions. Tecles d'atributs de color i semigráficos disponibles.
  • Pantalla controlada per un chip de video Motorola 6847. Pese a que soporta 6 modos de text i uns atres tants gràfics, l'escassa memòria i disseny fa que només estiguen disponibles 2 modos, abdós monocroms :
    • MODE 0 text a 32 x 16. i 9 colors. Sense possibilitat de redefinir caràcters. Pot mostrar els semigráficos en 64 x 32 (16 2x2 blocs)
    • MODE 1 gràfics a 128 x 64
  • chiulits, una veu i 3 octavas.
  • Soport

archive. org/web/20071214144118/http://www. museo8bits. com/laser200. htm El Museu dels 8 Bits

Referències

[editar | editar còdic]