Señorío de Canchis
El Señorío de Canchis va ser part de lo regnes/señoríos aimaras que varen desenrollar fòra de la replanell del collao al nort del nuc Vilcanota de la mateixa manera que els Canes en l'Intermig Tardà.
Ubicació
[editar | editar còdic]El Señorío de Canchis es varen ubicar en la cordillera Vilcanota en les províncies de Canchis i Espinar (Cusco) entre Combapata i Tinta.[1][2]
Història
[editar | editar còdic]Els Canchis junt als Canes varen sorgir despuix de la caiguda del Imperi Tiahuanaco aprox en l'any 1100 d.c.
Abans de l'Expansió de l'Imperi del Tahuantinsuyo, els Canes i Els Canchis varen ser aliats i varen participar com a tropes auxiliars en campanyes miliares, com l'invasió d'Andahuaylas, recolzant als incas a canvi de botins de guerra. Aprox en l'any 1480 Els Canchis i els demés señoríos aimaras varen ser incorporats al Imperi Inca en la Guerra del Collao.[1]
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ 1,0 1,1 «Els Señoríos Del Altiplano | PDF | America llatina | Amèrica del Sur» (en és). Scribd. Consultat el 2025-08-23.
- ↑ «Els señoríos altiplànics» (en en). Issuu. Consultat el 2025-08-23.
Referències
[editar | editar còdic]
- Este artícul conté una traducció derivada de «Señorío de Canchis» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.