Diferència entre les revisions de "Fernando Lázaro Fernández"
| Llínea 10: | Llínea 10: | ||
| lloc_mort = [[Madrit]], [[Comunitat de Madrit]], [[Espanya]] | | lloc_mort = [[Madrit]], [[Comunitat de Madrit]], [[Espanya]] | ||
}} | }} | ||
| − | '''Fernando Lázaro Fernández''' ([[Logronyo]], [[15 d'abril]] de [[1966]] - [[Madrit]], [[14 de juny]] de [[2025]]), fon un periodiste i professor universitari espanyol, referent en el periodisme d'investigació, i especialisat en seguritat, terrorisme i defensa. | + | '''Fernando Lázaro Fernández''' ([[Logronyo]], [[15 d'abril]] de [[1966]] - † [[Madrit]], [[14 de juny]] de [[2025]]), fon un periodiste i professor universitari espanyol, referent en el periodisme d'investigació, i especialisat en seguritat, terrorisme i defensa. |
== Biografia == | == Biografia == | ||
| Llínea 22: | Llínea 22: | ||
També fon un assidu colaborador radiofònic en diversos mijos, entre els que es troben [[EsRadio]], [[Televisió Espanyola]], [[Telemadrid]] i [[Ràdio Nacional d'Espanya]]. | També fon un assidu colaborador radiofònic en diversos mijos, entre els que es troben [[EsRadio]], [[Televisió Espanyola]], [[Telemadrid]] i [[Ràdio Nacional d'Espanya]]. | ||
| − | Fernando Lázaro fallí en la ciutat de Madrit el 14 de juny de l'any 2025, com a conseqüència d'un limfoma MALT (de teixit linfoide associat a mucosa), del que havia segut diagnosticat en [[1999]], i tractat des del Servici d'Hematologia-Hemoterapia de l'Hospital Universitari Ramón i Cajal (Madrit). | + | Fernando Lázaro fallí en la ciutat de Madrit el 14 de juny de l'any 2025, com a conseqüència d'un [[limfoma]] MALT (de teixit linfoide associat a mucosa), del que havia segut diagnosticat en l'any [[1999]], i tractat des del Servici d'Hematologia-Hemoterapia de l'Hospital Universitari Ramón i Cajal (Madrit). |
== Premis i guardons == | == Premis i guardons == | ||
Revisió de 11:07 21 jun 2025
| Fernando Lázaro Fernández | |||
|---|---|---|---|
| Nacionalitat: | Espanyola | ||
| Ocupació: | Periodiste i professor universitari. | ||
| Naiximent: | 15 d'abril de 1966 | ||
| Lloc de naiximent: | Logronyo, La Rioja, Espanya | ||
| Defunció: | 14 de juny de 2025 | ||
| Lloc de defunció: | Madrit, Comunitat de Madrit, Espanya | ||
Fernando Lázaro Fernández (Logronyo, 15 d'abril de 1966 - † Madrit, 14 de juny de 2025), fon un periodiste i professor universitari espanyol, referent en el periodisme d'investigació, i especialisat en seguritat, terrorisme i defensa.
Biografia
Fernando Lázaro naixqué en Logronyo, La Rioja, en l'any 1966. Despuix de llicenciar-se en la Facultat de Comunicació de l'Universitat de Navarra, començà la seua carrera periodística en el diari logronyés Diario de la Rioja, i en el diari madrileny Diario 16.
Posteriorment, junt en atres periodistes, participà en la fundació del periòdic El Mundo, a on va aplegar a ser redactor cap, i va firmar diverses portades mítiques: sobre cas de l'acusació a la banda terrorista ETA durant el govern de José Luis Rodríguez Zapatero, els GAL i l'investigació sobre el cas Lasa i Zabala, l'evasió de capitals de Jordi Pujol i la seua família a Andorra, el supost conte bancari en Suïssa que El Mundo atribuïa a l'alcalde nacionaliste català Xavier Trias, l'image dels ataüts dels fallits pel COVID-19 en el Palau de Gèl i de l'Automòvil, les anomenades cloaques de l'estat ademés de revelar el Delcygate o Cas Delcy, —trobada mantinguda en l'aeroport Adolfo Suárez Madrit-Barajas, entre la ministra de Nicolás Maduro, Delcy Rodríguez i el llavors ministre de Transports José Luis Ábalos—.
Compaginà la seua llabor periodística en la docència, com a professor universitari en el màster del diari El Mundo, i en l'Universitat CEU-San Pablo, el màster sobre Liderage i Valors. En les seues classes, fon mestre i mentor per a diverses generacions de periodistes, un professional d'ètica increbantable i un investigador incansable.
També fon un assidu colaborador radiofònic en diversos mijos, entre els que es troben EsRadio, Televisió Espanyola, Telemadrid i Ràdio Nacional d'Espanya.
Fernando Lázaro fallí en la ciutat de Madrit el 14 de juny de l'any 2025, com a conseqüència d'un limfoma MALT (de teixit linfoide associat a mucosa), del que havia segut diagnosticat en l'any 1999, i tractat des del Servici d'Hematologia-Hemoterapia de l'Hospital Universitari Ramón i Cajal (Madrit).
Premis i guardons
- Premi de la Fundació Alberto Jiménez-Becerril (2021).
- Premi de Dignitat i Justícia.
- Premi de Veus contra el Terrorisme.
- Premi de la Fundació de la Policia.
- Premi de la Fundació Víctimes del Terrorisme.
- Premi ¡Bravo! (2020) otorgat per la Conferència Episcopal Espanyola.