Anar al contingut

Riu de les Juntes

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

El riu de les Juntes és un riu del sur de la península ibèrica pertanyent a la conca hidrogràfica del Guadalquivir, que discorre en la seua totalitat pel territori del centre-nort de la província de Granada i el sur de la província de Jaén (Espanya).

Curse

El riu de les Juntes naix en la serra de Montillana, en el terme municipal de Noalejo, i en la seua capçalera rep algunes rieres procedents de la serra del Blat. El seu caixer realisa un recorregut d'uns 23 km,[1] primer en direcció nordest-suroest fins al parage del Pla de les Vegas, a on gira en direcció surest fins a la seua desembocadura en l'embassament de Colomera despuix de travessar la localitat de Benalúa de les Viles. En el mencionat embassament confluïx en el riu Colomera, del que és afluent.


Referències

  1. «CEDEX: Senyes físiques de les corrents classificades per el C.E.H. Madrit, 1965». Archivat des d'el original, el 31 d'agost de 2021. Consultat el 10 d'agost de 2021.