Ric Aigües Blanques
El riu Aigües Blanques és un riu de província de Granada, comunitat autònoma d'Andalusia, al sur d'Espanya.
Curs
[editar | editar còdic]Naix per damunt de la pedania de Tocón de Quéntar, en les faldes del cerro Carcabal (1961 m). Aigües avall rep contínues aportacions de menuts rieras d'aigües cristalines, aixina com de fonts que van nutrint el riu fins a aplegar al embassament de Quéntar. Les aigües són especialment transparents, filtrades des de serres dolomíticas molt forestades, que es varen vore afectades per un monstruoso incendi en 1993. Junt a la vall i als clavills oberts pel caixer discorre la carretera que unix Quéntar en Tocón.
El riu és afluent del Genil. Els seus principals afluents són el riu Tocón, el riu Padules i el barranc del Tintín, que abdós confluïxen en l'embassament de Quéntar de 13,6 hm³, inaugurat en 1975.
En el seu recorregut passa per les poblacions granadines de Quéntar i Dúdar, fins a desembocar en el Riu Genil en el terme municipal de Pins Genil.
Flora i fauna
[editar | editar còdic]En la conca de l'Aigües Blanques, de la mateixa manera que la veïna conca dels rius Darro i Beas, el pasturage xara està format principalment per aromàticas aixina com algunes chicotetes carrascas. En els boscs predominen les coníferes sobretot de pi pinaster i halepensis. Els cultius predominants són el de cereal i l'arborat de seca com armeler, olivar i vinya, i algunes hortes.[1]
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ Ecohidráulica SL. «Estimació del règim de cabals ecològics en rius del Noroest de Serra Nevada». Consultat el 20 d'abril de 2020.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Río Aguas Blancas» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.