El port de la Quesera, o simplement La Quesera, és un passe montanyós localisat en l'est del Sistema Central espanyol, concretament en la serra d'Ayllón, entre el Calamorro de Sant Benito i la penya de la Cadira. Té una altitut de 1712 metros sobre el nivell de la mar.

Port de la Quesera
Erro al crear miniatura:
Cartell indicador de l'arribada al Port de la Quesera

El port de la Quesera transcorre entre Riaza (Segòvia) i Majaelrayo (Guadalajara). En el seu cim es troba el llímit fronteriç d'abdós províncies i de les comunitats autònomes de Castella i Lleó i Castella-la Mancha.[1] Està travessat per la carretera SG-112 des de Riaza fins al cim i per la GU-186 asfaltada des de Majaelrayo fins al cim.

El port

El port de la Quesera es troba entre els municipis de Riofrío de Riaza i El Cardoso de la Serra (en l'antic municipi de Peñalba de la Serra, incorporat en 1970 a Cardoso). L'ascens pel costat sur, des de Majaelrayo (Guadalajara), té una llongitut de 28 km fins al cim (en dos descansos molt pronunciats) i conserva alguns curts trams de ciment, material en el que estava arrematada fins al seu asfaltat en 2007.cita requerida Pel costat nort hi ha 14 km des de Riaza (Segòvia) fins al cim.[2]

Climatologia

A partir de l'altitut de 1200 m s. n. m. en abdós vertents, el clima és mediterràneu continentalisat, i en les cotes superiors, d'alta montanya. Es caracterisa per canviar de manera repentina, especialment els mesos de novembre fins a abril, abdós inclusivament.cita requerida

Vore també

Referències

  1. ↑ «El port de la Quesera (Majaelrayo)». Serra Nort de Guadalajara. Consultat el 31 de juliol de 2023.
  2. ↑ «salite. ch». Archivat des d'el original, el 4 de març de 2016. Consultat el 24 de novembre de 2014.