Anar al contingut

Institut Confucio de la Universitat de Valéncia

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Erro al crear miniatura:
Institut Confucio de la Universitat de Valéncia

El Institut Confucio de la Universitat de Valéncia és una institució sense ànim de lucre creada en la finalitat de promoure el desenroll de l'ensenyança i la cultura chinenques. L'Institut Confucio és una entitat equivalent al Institut Cervantes o al British Council. En sèu central en Pequín este organisme està present en els cinc continents en més de 350 centres, contant en Espanya en sis sèus ubicades en Madrit, Valéncia, Granada, Barcelona, León i les Palmas de Gran Canària.

Història

[editar | editar còdic]

baix el conveni de Colaboració entre l'Oficina Nacional d'Ensenyança del Chinenc com a Llengua estrangera (Hanban) i l'Universitat de Valéncia,aixina com en l'ajuda de l'Universitat pedagògica del Nordest de China, es va establir en 2007,[1] baix la direcció de Vicente Andreu,[2] l'Institut Confucio en Valéncia. L'Institut Confucio de la Universitat de Valéncia, el segon més antic d'Espanya, ha segut elegit per Hanban en 2008 i 2009 com un dels vint millors Instituts Confucio del món[3] i en 2010 com un dels trenta millors per la calitat i iniciativa del seu equip directiu. Ubicat inicialment en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, a finals de 2013 es va traslladar a una nova sèu en el Campus de Tarongers de la Universitat de Valéncia.

Ensenyança

[editar | editar còdic]

L'Institut Confucio de la UV, cobrix la creixent demanda de coneiximents sobre la llengua i cultura chinenca que reclama hui en dia la nostra societat. Realisa cursos de chinenc per a tots els nivells, oferix beques per a estudiar en China, i és el centre examinador oficial de chinenc dels exàmens d'HSK (adults) i YCT (chiquets i jóvens), ademés dels nivells d'oral (HSKK). L'Institut Confucio de la Universitat de Valéncia promou l'aprenentage i coneiximent d'una llengua parlada per mils de millons de persones i que hui figura com el tercer idioma més utilisat en un pla internacional.

Revista Institut Confucio

[editar | editar còdic]

L'Institut Confucio de la Universitat de Valéncia edita la revista gratuïta i bimestral bilingüe chinenc- espanyol Institut Confucio,[4] distribuïda per tot lo món hispà. Esta publicació i la seua versió en atres 10 idiomes més estan disponibles en PDF per a la seua llectura gratuïta en ordenadors , aixina com en les apps disponibles en les plataformes d'Apple i Android . L'Institut Confucio de la Universitat de Valéncia també manté l'edició digital de la publicació, ConfucioMag . La publicació acosta les activitats de l'institució i la cultura Chinenca des de diferents perspectives (música, lliteratura, poesia, cine…) i mostra com la cultura chinenca conta en plena capacitat de créixer, transformar-se i renovar-se constantment sobre la base de la autorreflexión i el diàlec intercultural

Activitats Culturals

[editar | editar còdic]

Des de la seua fundació l'Institut Confucio de la Universitat de Valéncia ha colaborat i organisat numeroses exposicions, entre les que destaquen El Llibre i el Maó,[5] aixina com les dedicades als artistes Maleonn,[6] Luís Baylón, Judas Arrieta, Marta Soul, Amy Chang, Adan Liu, He Chong Yue, Marisa Casalduero, Cai Yinlong, Aurelia Villalba o Rafa Tanaka Monzó, entre unes atres. Entre les seues colaboracions caldria mencionar Caligrafia de la malaltia [7] organisada pel Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero o Caligrafia chinenca moderna: Obres de Gu Gan i Pu Lieping en l'IVAM.[8] També desenrolla diferents activitats culturals relacionades en la cultura chinenca: Trobades en escritors, dramaturcs, científics, cicles de cine, recitals, danses tradicionals chinenques, concerts, conferències, llectures poètiques, demostracions de caligrafia China, Wushu, Tai Ji, o activitats enfocades al públic infantil.

Referències

[editar | editar còdic]

Enllaços externs

[editar | editar còdic]