Anar al contingut

Depressió de Ronda

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Archiu:Hoya de Ronda2.jpg
Depressió de Ronda

La depressió de Ronda és un replanell enclavada en la cordillera Penibética, en la comunitat autònoma d'Andalusia, Espanya.

Es tracta d'una planicie situada entre els 700 i els 1000 m s. n. m. d'altitut a on predominen els materials sedimentarios com areniscas, argilas i conglomerats. Està rodejada per varis massiços de la Serranía de Ronda i forma el nexe d'unió de la vall del Guadalteba que s'obri al nort, la vall del Guadiaro, al suroest i el vall del Genal, al surest. El relleu és pla travessat per canons coneguts popularment com tajos.

Els rius principals són el Guadalevín i el Guadalcobacín, que en la seua confluència formen el Guadiaro.

Archiu:Depresion de Ronda 2.jpg
Vista aérea

El clima predominant és de tipo mediterràneu en forts matisos de continentalidad; hiverns frets i estius calorosos.

La vegetació està formada per encinarés i alcornocales en presència de quejigos en les zones més humides. L'intervenció humana ha provocat la seua adehesamiento, en terres de llabor, olivares, pastures i zones urbanisades. En les riberes dels rius es desenrolla un bosc en galeria d'oms, àlbers, chops i vímens. La pressió ganadera ha provocat la degradació del encinar cap a xaraés com tomello, romer i esparto entre unes atres.


Referències

[editar | editar còdic]