Diferència entre les revisions de "Divendres"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
m
 
(No es mostren 7 edicions intermiges d'3 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
El '''divendres''' és el quint [[dia]] de la [[semana]] (en alguns països el sext). El nom de "divendres" prové del llatí Veneris díes, o 'dia de [[Venus]]' (la deesa de la bellea i el amor en la mitologia romana; en la mitologia nòrdica eixa deua es diu Freyja).
+
[[Archiu:Godward-Venus at the Bath-1901.jpg|thumb|200px|''Venus en el bany'', oli de [[John William Godward]], 1901.]]
 
+
El '''divendres''' és el quint [[dia]] de la [[semana]] (en alguns països el sext). El nom de "divendres" prové del [[llatí]] Veneris dies, o 'dia de [[Venus]]' (la deesa de la bellea i l'amor en la mitologia romana; en la mitologia nòrdica eixa deesa es diu Freyja).
 
+
 
 +
== Enllaços externs ==
 +
{{Commonscat|Friday}}
 +
{{DGLV|Divendres}}
  
 +
{{Dies}}
 
[[Categoria:Dies de la semana]]
 
[[Categoria:Dies de la semana]]
{{Dies}}
 

Última revisió del 10:52 27 ago 2024

El divendres és el quint dia de la semana (en alguns països el sext). El nom de "divendres" prové del llatí Veneris dies, o 'dia de Venus' (la deesa de la bellea i l'amor en la mitologia romana; en la mitologia nòrdica eixa deesa es diu Freyja).

Enllaços externs[editar | editar còdic]

Commons

Dies de la semana
Dilluns · Dimarts · Dimecres · Dijous · Divendres · Dissabte · Dumenge