Torre del Negret
La torre del Negret és una construcció situada a uns 2 km de Benejama (província d'Alacant, Espanya), a la dreta de la carretera CV-81 en direcció a Bañeres. Forma part d'un edifici situat en la partida de «La Torre».[1]
En tractar-se d'una propietat privada, no és visitable. La torre és d'época almohade i es troba en un estat acceptable de conservació. No obstant, el seu aspecte extern està molt desfigurado perque ha segut encalada a lo llarc de molts anys i la coberta és hui dia a dos aigües. És una peça prismàtica d'uns 10 m de costat, dimensions paregudes a les de la Torre de Benejama, encara que la seua altura, possiblement retallada respecte a l'original, és superior.
En 1985 es va declarar be d'interés cultural en categoria de monument.[2]
Referències
- ↑ (2009) «Torre del Negret, La», Gran Enciclopèdia Temàtica de la Comunitat Valenciana (vol. Geografia), Editorial Prensa Valenciana.
- ↑ «Torre Negret» (en espanyol) (pdf). Generalitat Valenciana. Conselleria de Cultura i Esport. Direcció General de Patrimoni Cultural Valencià. Consultat el 12 d'agost de 2009.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Torre del Negret» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.