Sopa de tomata
La sopa de tomata és un caldo elaborat en tomatas picats. Es pot servir freda o calenta. A voltes és utilisada com un ingredient per a plats més elaborats. Pot cuinar-se en trossos o en el puré de tomata.
La versió precuinada i envasada en llanda sol estar llaugerament condensada i és molt del gust de la població dels Estats Units, estant molt associat en la companyia Campbell. En Colòmbia la sopa de tomata de marca Heinz és una de les sopes estereotípicas de la denominada «menjada confort».
Baixa Andalusia
[editar | editar còdic]En la província de Càdis, en Andalusia, Espanya, hi ha una varietat de sopa de tomata.[1] La base és un sofrito de verdures com ceba, alls, pimentons o carlotes en oli d'oliva. S'afigen, a la cazuela de fanc en aigua, tomates (prèviament sancochados en aigua hervir per a pelar-los millor) i, més tart, trossos de pa i fulls de hierbabuena.[2]
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ «3 sopitas per a entrar en calor» (en és-es). Diari de Jerez. Consultat el 10 de giner de 2019.
- ↑ Oneto, Pepe (2011). Memòries d'una illa d'olors i sabors, 2.ª edició, Jaén:Oteno.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Sopa de tomate» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.