Port dels Alazores
Aparència
El port dels Alazores és un port de montanya de la cordillera Penibética, situat en la serra de Sant Jorge, en el municipi de Loja, província de Granada, molt pròxima al llímit en Màlaga.
Este port de montanya va ser el pas natural més important entre abdós províncies, pel que transcorria antigament el Camí Real de Granada a Màlaga. Segons algunes fonts, va anar per este port per a on Fernando el Catòlic va creuar en 1487 per a conquistar Vélez-Màlaga.
Pi carrasco, oms i pi resinero són les espècies arbòrees més comunes en la zona.
En el port dels Alazores naix el riu Guadalhorce.
Referències
[editar | editar còdic]- Este artícul conté una traducció derivada de «Puerto de los Alazores» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.