Huracà Lorenzo (2007)
El huracà Lorenzo va ser la duodècima tormenta en rebre dit nom, quart huracà i decimotercer cicló tropical de la temporada d'huracans de l'Atlàntic de 2007. Durant el 26 de setembre, Lorenzo es va mantindre com a depressió tropical en un desplaçament casi estacionario, lo que li va propiciar un desenroll gradual. Ya al migdia del 27 de setembre estava molt prop de les costes mexicanes de Veracruz penetrant la matinada del dia 28 en dit estat.
Història meteorològica
[editar | editar còdic]A les 4:15 h Temps del Centre (22:15 UTC) del 25 de setembre es va formar la depressió tropical N° 13 en el golf de Mèxic a 290 quilómetros a l'est de Tampico, Mèxic. Durant la vesprada i nit d'eixe dia, va mantindre un llent deslazamiento en direcció cap al Sur-surest.
A les 13:00 h Temps del Centre (18:00 UTC) del 27 de setembre, es va intensificar a tormenta tropical, adquirint el nom de Lorenzo i localisant-se a 160 km al nornoreste del Port de Veracruz i a 140 km a l'est de Barra de Nautla en el mateix estat mexicà. Lorenzo seguia mantenint un desplaçament casi estacionario cap a l'Oest-Suroest a 5 km/h.[1] Per a les 19:00 h Temps del Centre (00:00 UTC, Lorenzo es va intensificar a huracà de categoria 1 en vents sostinguts de 120 km/h i raches de fins a 150 km/h. Per a este moment, es va localisar respecte al lloc més propenc a 135 km al nort del Port de Veracruz i a 75 km a l'este-noreste de Barra de Nautla. Per a les 23:00 h Temps del Centre Lorenzo es va localisar pròxim a tocar terra a 45 km al Noreste de Barra de Nautla, una hora despuix va penetrar en terra en vents de 130 km/h i raches de 155 km/h.
Preparatius
[editar | editar còdic]Mèxic
[editar | editar còdic]Veracruz
[editar | editar còdic]Davant l'imminent entrada del meteor a les costes de dit estat el 27 de setembre, el govern estatal va decretar alerta preventiva per a 120 municipis. D'igual manera, va informar que se suspendrien les classes en les zones a on es començarien a sentir els efectes de Lorenzo. Atres elements governamentals com l'Eixèrcit i la Secretaria de Marina i Armada varen informar que ya es tenia establit el Pla DN-III-I per alguna contingència.
Eixe mateix dia, les autoritats de Protecció Civil de l'estat varen decretar la alerta màxima entre els municipis de L'Antiga i Pánuco per la rodalia de Lorenzo. També varen informar de l'establiment de 60 albercs en la part llitoral de l'estat. A la seua volta, el govern mexicà va informar que ya havia llançat una advertència d'huracà en les localitats veracruzanas de Palma Sola i Cap Rojo.
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ CONAGUA: Servici Meteorològic Nacional (Mèxic) - Avise N°18, 14:00 (17:00 UTC) del 27 de setembre de 2007.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Huracán Lorenzo (2007)» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.