Font de Juturna
Aparència
La font de Juturna (en llatí: Lacus Iuturnae) és una font de Roma construïda en el Fòrum. La font està associada en un altar dedicat a la nimfa Juturna. El nom Lacus Iuturnae es referix tant a la font com a l'altar que es troba prop.
Ubicació
[editar | editar còdic]La font es troba en el costat sur del Fòrum Romà al peu del Palatino[1], entre el temple de Cástor i Pólux i el de Vesta.
Funció
[editar | editar còdic]Abans de la construcció del primer aqüeducte, la font de Juturna era una de les més antigues i importants de Roma. Es dia que l'aigua d'esta font tenia propietats curativas. Els més vells i els malalts venien a depositar ofrenes al voltant de la font per a assegurar-se la bendició de Juturna per a remediar la seua malaltia.
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ Platner y Ashby, 1929, p. 311.
Bibliografia
[editar | editar còdic]- (2001) Urbanisme et métamorphose de la Rome antique, Els Belles Lettres.
- (1929) A topographical dictionary of Ancient Rome, Oxford University Press.(anglés)
- (2007) Rome and environs (an archaeological guide), University of Califòrnia Press. ISBN 978-0-520-07961-8.(anglés)
Vore també
[editar | editar còdic]- Este artícul conté una traducció derivada de «Fontaine de Juturne» de Wikipedia en francés publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.