Edificio del Parque de Bomberos (Alcoy)

El Edifici del Parc de Bombers, situat en el carrer Gonçal Barrachina números 6 i 8 de la ciutat d'Alcoy (Alacant), Espanya, és un edifici privat d'estil modernisme valencià construït en l'any 1915, que va ser proyectat per l'arquitecte Vicente Pascual Pastor.[1]

Erro al crear miniatura:
Edificio del Parque de Bomberos (Alcoy)

Descripció

Situat pròxim a la plaça d'Espanya, va ser construït a instàncies de la companyia de segurs L'Unió Alcoyana, mercantil que gestionaria l'extinció d'incendis des de l'any 1888 fins a 1955. Actualment l'edifici seguix sent propietat de la mateixa empresa.

D'arquitectura singular, supon un important llegat per a la comprensió de l'industrialisació de la ciutat d'Alcoy. L'edifici seguix les directrius de l'estil moderniste art nouveau. Consta de planta baixa i una altura. En ell destaca la seua ornamentació en pedra i la seua disposició simètrica.[1]

En l'ornamentació de l'edifici és molt possible que treballara l'escultor Ramón Ruiz, que també va intervindre en la Casa del Pavo.[2]

Referències

  1. ↑ 1,0 1,1 Doménech Romá (2010). Modernisme en Alcoy, el seu context històric i els oficis artesanals (en castellà), Editorial Aguaclara, pp. 465-474. ISBN 978-84-613-8233-0.
  2. ↑ Domenech Romà, Jorge (2010). Modernisme en Alcoy, el seu context històric i els oficis artesanals. Editorial Aguaclara. p. 472. ISBN 978-84-613-8233-0.

Bibliografia

  • Doménech Romá (2010). Modernisme en Alcoy, el seu context històric i els oficis artesanals (en castellà), Editorial Aguaclara, pp. 465-474. ISBN 978-84-613-8233-0.

Enllaços externs

Commons