Anar al contingut

Brassica oleracea var. italica

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Archiu:Broccoli plant.jpg
Brassica oleracea var. italica
Per a atres usos d'este terme vore Broccoli (desambiguación).


Brassica oleracea var. italica, el brócoli,[1] bròcul[2] o bróquil[3] de l'italià broccoli (brot), és una planta de la família de les brasicáceas. Existixen atres varietats de la mateixa espècie, tals com: repollo (B. o. capitata), la coliflor (B. o. botrytis), el colinabo (B. o. gongylodes) i la col de Brusseles (B. o. gemmifera). El cridat brócoli chinenc o kai-lan (B. o. alboglabra) és també una varietat de Brassica oleracea.

Descripció

[editar | editar còdic]

Esta verdura posseïx abundants caps florals ("flors") carnosas comestibles de color vert, dispostes en forma d'arbre, sobre branques que naixen d'un gros talle; la gran massa de cabezuelas està rodejada de fulls.

És molt semblat a una atra varietat botànica de l'espècie coliflor, pero és de color vert.

Gastronomia

[editar | editar còdic]

Pot consumir-se hervir, al vapor, cru i de moltes atres maneres, tant com a plat principal com a guarnició. Una de les moltes formes de cuinar-ho és coent-ho en creïlles tallades en trossos i condimentado en pimentón, all en pols i oli d'oliva.


Referències

[editar | editar còdic]
  1. «brócoli.» Diccionari de la llengua espanyola. Consultat el 7 de març de 2018.
  2. «bròcul.» Diccionari de la llengua espanyola. Consultat el 7 de març de 2018.
  3. «bróquil.» Diccionari de la llengua espanyola. Consultat el 7 de març de 2018.