Edició de «Eusebio Sempere»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 14: Llínea 14:
 
== Biografia ==
 
== Biografia ==
  
Eusebio Sempere naixqué en la població valenciana d'Onil, en la comarca de [[L'Alcoyà]], el 3 d'abril de l'any 1923. Fill d'una família obrera, son pare i un cosí d'este regentaven un taller artesanal d'elaboració de [[Nina|nines de cartó]]. El seu interés per les arts plàstiques com a «definició del món i les coses», es varen desenrollar sent molt jove, a pesar d'un defecte en la visió de l'[[ull]] dret, que potser va influir en la seua personal concepció de la profunditat espacial i els volums.  
+
Eusebio Sempere naixqué en la població valenciana d'Onil, en la comarca de [[L'Alcoyà]], el 3 d'abril de l'any 1923. Fill d'una família obrera, son pare i un cosí d'este regentaven un taller artesanal d'elaboració de [[Nina|nines de cartó]]. El seu interés per les arts plàstiques com a «definició del món i les coses», es varen desenrollar sent molt jove, a pesar d'un defecte en la visió de l'ull dret, que potser va influir en la seua personal concepció de la profunditat espacial i els volums.  
  
En l'any [[1935]] es va traslladar a [[Alcoy]] per a cursar estudis de bachillerat, que conclouria cinc anys despuix en [[Valéncia]], en el context històric de la [[Guerra Civil Espanyola]]. En la capital del [[Túria]] ingressà en els cursos nocturns de l'Escola d'Arts i Oficis, i en [[1941]] es va matricular en l'[[Escola de Belles Arts de Sant Carles|Escola de Belles Arts de Sant Carles de Valéncia]], a on en [[1948]] va obtindre el títul de professor de dibuix. Va interrompre els seus estudis durant un [[servici militar]] en les Milícies Universitàries. Entre les personalitats més influents es menciona a [[Alfons Roig Izquierdo]], professor de religió i bon coneixedor de l'art modern i de les vanguardes.  
+
En l'any [[1935]] es va traslladar a Alcoy per a cursar estudis de bachillerat, que conclouria cinc anys despuix en [[Valéncia]], en el context històric de la [[Guerra Civil Espanyola]]. En la capital del [[Túria]] ingressà en els cursos nocturns de l'Escola d'Arts i Oficis, i en [[1941]] es va matricular en l'Escola de Belles Arts de Sant Carles de Valéncia, a on en [[1948]] va obtindre el títul de professor de dibuix. Va interrompre els seus estudis durant un [[servici militar]] en les Milícies Universitàries. Entre les personalitats més influents es menciona a [[Alfons Roig Izquierdo]], professor de religió i bon coneixedor de l'art modern i de les vanguardes.  
  
En [[novembre]] de [[1948]] Eusebio va rebre una beca del Sindicat Espanyol Universitari (SEU) de tres mil pessetes per a anar a [[París]], a on prendria contacte en els moviments de vanguarda, allojat en la Casa d'Espanya de la ciutat universitària en París, en companyia d'atres artistes com [[Eduardo Chillida]] i [[Pablo Palazuelo]]. En aquella época rep influències de [[Paul Klee]], [[Wassily Kandinsky]], [[Henri Matisse]], [[Piet Mondrian]] o [[Georges Braque]] (a qui sol visitar en el seu taller).
+
En novembre de [[1948]] Eusebio va rebre una beca del Sindicat Espanyol Universitari (SEU) de tres mil pessetes per a anar a [[París]], a on prendria contacte en els moviments de vanguarda, allojat en la Casa d'Espanya de la ciutat universitària en París, en companyia d'atres artistes com [[Eduardo Chillida]] i [[Pablo Palazuelo]]. En aquella época rep influències de [[Paul Klee]], [[Wassily Kandinsky]], [[Henri Matisse]], [[Piet Mondrian]] o [[Georges Braque]] (a qui sol visitar en el seu taller).
  
L'[[estiu]] de [[1949]] va tornar a [[Valéncia]] i expongué en la Galeria Mateu diversos [[gouaches]] a mig camí de l'abstracció realisats en París, en un estil que l'artiste va relacionar en l'obra de Matisse. Rebujat per la crítica, l'artiste va destruir aquell capítul de la seua obra i va retornar a París, a on en [[1950]] coneix a Auguste Herbin, que li convida a participar en el V Saló d'Autumne (en una edició en la que també estan [[Josef Albers]] o [[Sonia Delaunay]]). Eixe mateix any coneix a [[Loló Soldevilla]], agregada cultural de l'embaixada de Cuba en París; despuix d'una difícil relació i inclús un proyecte frustrat de matrimoni seguiria una crisis existencial i artística que li va dur a destruir part de la seua obra parisenca.  
+
L'estiu de [[1949]] va tornar a [[Valéncia]] i expongué en la Galeria Mateu diversos [[gouaches]] a mig camí de l'abstracció realisats en París, en un estil que l'artiste va relacionar en l'obra de Matisse. Rebujat per la crítica, l'artiste va destruir aquell capítul de la seua obra i va retornar a París, a on en [[1950]] coneix a Auguste Herbin, que li convida a participar en el V Saló d'Autumne (en una edició en la que també estan [[Josef Albers]] o [[Sonia Delaunay]]). Eixe mateix any coneix a [[Loló Soldevilla]], agregada cultural de l'embaixada de Cuba en París; despuix d'una difícil relació i inclús un proyecte frustrat de matrimoni seguiria una crisis existencial i artística que li va dur a destruir part de la seua obra parisenca.  
  
En l'any [[1953]] Sempere es va separar definitivament de la figuració, cap a un estil més representacional i expressioniste, en bodegons, retrats i figures humanes. La seua busca de formes abstractes cada volta més geomètriques. En eixe periodo se situa l'inici de la seua immersió en la pintura abstracta i la geometria, seguint a Klee, Kandinsky i Mondrian, primer en gouaches, cartulines i aquareles, en una busca de lo que l'artiste va definir com a «vocabulari de significants propis».
+
En [[1953]] Sempere es va separar definitivament de la figuració, cap a un estil més representacional i expressioniste, en bodegons, retrats i figures humanes. La seua busca de formes abstractes cada volta més geomètriques. En eixe periodo se situa l'inici de la seua immersió en la pintura abstracta i la geometria, seguint a Klee, Kandinsky i Mondrian, primer en gouaches, cartulines i aquareles, en una busca de lo que l'artiste va definir com a «vocabulari de significants propis».
  
 
Eusebio Sempere fon membre de ''Los Siete 1948-1954'' junt als següents artistes: [[Ángeles Ballester Garcés]], [[Vicente Castellanos Giner]], [[Vicente Fillol Roig]], [[Juan Genovés Candel|Juan Genovés]], [[Vicente Gómez García]], [[Ricardo Hueso de Brugada]], [[Juan Bautista Llorens Riera]], [[Joaquín Michavila Asensi|Joaquín Michavila]] i [[José Masiá Sellés]].
 
Eusebio Sempere fon membre de ''Los Siete 1948-1954'' junt als següents artistes: [[Ángeles Ballester Garcés]], [[Vicente Castellanos Giner]], [[Vicente Fillol Roig]], [[Juan Genovés Candel|Juan Genovés]], [[Vicente Gómez García]], [[Ricardo Hueso de Brugada]], [[Juan Bautista Llorens Riera]], [[Joaquín Michavila Asensi|Joaquín Michavila]] i [[José Masiá Sellés]].

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!

Plantilla usada en esta pàgina: