Edició de «Azorín»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 62: Llínea 62:
 
*La '''primera etapa''' mostra predomini dels elements autobiogràfics i d'impressions suscitades pel païsage. El protagoniste és Antoni Azorín (del qual prendrà el seu seudònim), personage de ficció que es convertix en la consciència del seu creador. Estes noveles són un pretext per a desenrollar les experiències vitals i culturals de l'autor. A ella pertanyen ''La voluntat'' ([[1902]]),  ''Antoni Azorín'' ([[1903]]) i ''Les confessions d'un chicotet filòsof'' ([[1904]]).  
 
*La '''primera etapa''' mostra predomini dels elements autobiogràfics i d'impressions suscitades pel païsage. El protagoniste és Antoni Azorín (del qual prendrà el seu seudònim), personage de ficció que es convertix en la consciència del seu creador. Estes noveles són un pretext per a desenrollar les experiències vitals i culturals de l'autor. A ella pertanyen ''La voluntat'' ([[1902]]),  ''Antoni Azorín'' ([[1903]]) i ''Les confessions d'un chicotet filòsof'' ([[1904]]).  
  
*En la '''segona etapa''', '''Azorín''' abandona els elements autobiogràfics, si be contínua reflectint les seues pròpies inquietuts en els personages: la fatalitat, l'obsessió pel temps, el destí, etc. Una mostra d'això és ''la senyora Inés'' ([[1925]]). A esta mateixa etapa pertany ''El senyor Juan'' ([[1922]]), basada en la conversió cristiana del mit.
+
*En la '''segona etapa''', '''Azorín''' abandona els elements autobiogràfics, si be continua reflectint les seues pròpies inquietuts en els personages: la fatalitat, l'obsessió pel temps, el destí, etc. Una mostra d'això és ''la senyora Inés'' ([[1925]]). A esta mateixa etapa pertany ''El senyor Juan'' ([[1922]]), basada en la conversió cristiana del mit.
  
 
*A la '''tercera etapa''' pertanyen ''Félix Vargas'' ([[1928]]), ''Superrealisme'' ([[1929]]) i ''Poble'' ([[1939]]), marcades pel vanguardisme i pel drama personal i cosmològic inspirat en el gran poeta austroalemà [[Rainer María Rilke]].  
 
*A la '''tercera etapa''' pertanyen ''Félix Vargas'' ([[1928]]), ''Superrealisme'' ([[1929]]) i ''Poble'' ([[1939]]), marcades pel vanguardisme i pel drama personal i cosmològic inspirat en el gran poeta austroalemà [[Rainer María Rilke]].  

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!

Plantilles usades en esta pàgina: