Diferència entre les revisions de "Ampar Cabrera i Sanfèlix"
m (Text reemplaça - 'després' a 'despuix') |
m |
||
Llínea 1: | Llínea 1: | ||
− | '''Ampar Cabrera i Sanfèlix''' és una escritora en [[llengua valenciana]]. Naix en [[ | + | {{Infobox escritor |
+ | | nom = Ampar Cabrera i Sanfelix | ||
+ | | image = | ||
+ | | grandària = | ||
+ | | descripció = | ||
+ | | seudònim = | ||
+ | | naixcut = [[1964]] | ||
+ | | naixcuda = | ||
+ | | lloc_de_naiximent = [[Énova]], ([[Valéncia]]) | ||
+ | | mort = | ||
+ | | morta = | ||
+ | | lloc_de_mort = | ||
+ | | ocupació = Escritora | ||
+ | | país = [[Espanya]] | ||
+ | | periodo = [[Sigle XX]] | ||
+ | | gènero = Prosa i poesia | ||
+ | | temàtica = | ||
+ | | moviment = | ||
+ | | primeres_obres = | ||
+ | | obres_magnes = | ||
+ | | influències = | ||
+ | | influenciat = | ||
+ | | influenciada = | ||
+ | | premis = Escritora de l'any [[2008]] en [[llengua valenciana]] d'[[AELLVA]] | ||
+ | | lloc web = | ||
+ | | signatura = | ||
+ | | notes a peu = | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Ampar Cabrera i Sanfèlix''' és una escritora en [[llengua valenciana]]. Naix en [[Énova]], [[La Ribera]] ([[Valéncia]]), en l'any [[1964]]. | ||
De chicoteta estudià en els coleges de Els Salesianes i Luz Casanova i Calicanto, per a despuix passar a estudiar la carrera de biològiques en l'[[Universitat de Valéncia]]. | De chicoteta estudià en els coleges de Els Salesianes i Luz Casanova i Calicanto, per a despuix passar a estudiar la carrera de biològiques en l'[[Universitat de Valéncia]]. | ||
Llínea 17: | Llínea 47: | ||
*Escritora de l'any 2008 en [[llengua valenciana]] d'[[AELLVA]]. | *Escritora de l'any 2008 en [[llengua valenciana]] d'[[AELLVA]]. | ||
+ | [[Categoria:Valencians]] | ||
+ | [[Categoria:Escritors]] | ||
[[Categoria:Escritors valencians]] | [[Categoria:Escritors valencians]] | ||
− |
Revisió de 19:40 1 jul 2015
Naiximent | 1964 Énova, (Valéncia) |
Activitat | Escritora |
Nacionalitat | Espanya |
Periodo | Sigle XX |
Gèneros | Prosa i poesia |
Premis | Escritora de l'any 2008 en llengua valenciana d'AELLVA |
Ampar Cabrera i Sanfèlix és una escritora en llengua valenciana. Naix en Énova, La Ribera (Valéncia), en l'any 1964.
De chicoteta estudià en els coleges de Els Salesianes i Luz Casanova i Calicanto, per a despuix passar a estudiar la carrera de biològiques en l'Universitat de Valéncia.
Dòna compromesa en el seu temps i sempre al costat de tot lo valencià. Ha participat en els tallers de prosa que mensualment organisa l'Associació d'Escritors en Llengua Valenciana.
S'introduí en el món de la lliteratura a través de l'escritura de llibrets de falla en l'any 2005, formant-se en els cursos d'Iniciació a la Poesia que impartix Lo Rat Penat, sent u dels seus professors, Joan Antoni Alapont.
Participa en diversos certàmens poètics.Fon l'escritora de l'any 2008, guardó oferit per AELLVA. A nivell professional, es dedica al comerç seguint la tradició familiar. Està casada i és mare de dos fills.
Premis
- Flor Natural de Paterna en l'any 2007.
- Viola d'Or en els CXXIV Jocs Florals de la ciutat i Regne de Valéncia, en l'edició de 2007.
- Premi extraordinari “Josep Bea Izquierdo” (autor novell) en 2008.
- Premi Extraordinari “Raül Alapont” (infantil novell) en 2008.
- Premi Torre de Paterna en 2008.
- Escritora de l'any 2008 en llengua valenciana d'AELLVA.