Diferència entre les revisions de "16 de juny"
Anar a la navegació
Anar a la busca
| Llínea 4: | Llínea 4: | ||
* [[1094]]: Entrada solemne de "[[El Sit]]" en la ciutat de [[Valéncia]], oberta el dia abans als cristians per [[Ben Jehhaf]], despuix de vint mesos de siti. | * [[1094]]: Entrada solemne de "[[El Sit]]" en la ciutat de [[Valéncia]], oberta el dia abans als cristians per [[Ben Jehhaf]], despuix de vint mesos de siti. | ||
* [[1273]]: [[Jaume I]] autorisa a Jucef Abençaprut hydeu i bale de [[Sagunt]], un establiment a cens dels banys que el monarca tenia en la vila, per doscents sous anuals, " i cobrant el rei lo acostumat". | * [[1273]]: [[Jaume I]] autorisa a Jucef Abençaprut hydeu i bale de [[Sagunt]], un establiment a cens dels banys que el monarca tenia en la vila, per doscents sous anuals, " i cobrant el rei lo acostumat". | ||
| + | * 1393 El Consell de Valéncia comunica al Consell d'Albarracin que ha arribat a un acort en Aranau Sanç, carnicer de Valéncia, pel qual es compromet a pagar cinquantaquatre florins do'r. Més tart, en la primera fira de La Yesa, li enregarà cinccents xixanta borregos, liquidant el deute que tenia pels cinc bous que prengueren en penyora. | ||
| + | * 1427 El Bale concedix salvoconducte a favor de Zohora, filla de Ali Lopeillo, del poble de Bunyol, per a que no siga molestada quan vinga a Valéncia, per a inscriure's en els llibres de la Cort com a dòna publica. | ||
== Naiximents == | == Naiximents == | ||
Revisió de 07:06 28 dec 2025
| << | Juny 2025 | >> | ||||
| dl | dt | dc | dj | dv | ds | dg |
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | ||||||
| Tots els dies | ||||||
Acontenyiments
- 1094: Entrada solemne de "El Sit" en la ciutat de Valéncia, oberta el dia abans als cristians per Ben Jehhaf, despuix de vint mesos de siti.
- 1273: Jaume I autorisa a Jucef Abençaprut hydeu i bale de Sagunt, un establiment a cens dels banys que el monarca tenia en la vila, per doscents sous anuals, " i cobrant el rei lo acostumat".
- 1393 El Consell de Valéncia comunica al Consell d'Albarracin que ha arribat a un acort en Aranau Sanç, carnicer de Valéncia, pel qual es compromet a pagar cinquantaquatre florins do'r. Més tart, en la primera fira de La Yesa, li enregarà cinccents xixanta borregos, liquidant el deute que tenia pels cinc bous que prengueren en penyora.
- 1427 El Bale concedix salvoconducte a favor de Zohora, filla de Ali Lopeillo, del poble de Bunyol, per a que no siga molestada quan vinga a Valéncia, per a inscriure's en els llibres de la Cort com a dòna publica.
Naiximents
Decesos
Festes
- Dia del Llibre Valencià
Santoral catòlic
- Sts Justina i Armant
Vore també
| Giner | Febrer | Març | Abril | Maig | Juny | Juliol | Agost | Setembre | Octubre | Novembre | Decembre |
Bibliografia
- Ruiz Negre, Antoni. Efemèrides i curiositats valencianes. (Edicions Mosseguello, 2014). ISBN: 978-84-940548-6-0
- Ruiz Negre, Antoni. 3000 efemèrides i curiositats valencianes. (Edicions Mosseguello, 2022). ISBN: 978-84-125453-5-7