Diferència entre les revisions de "Abrothrix xanthorhina"
Aparència
Bot: Creant artícul sobre el mamífer |
m "Hocico" en castellà per "Morro" en valencià. |
||
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
La '''rata de | La '''rata de morro bayo'''<ref>Heinemann, K. M., Guthmann, N., Lozada, M., & Monjeau, J. A. (1995). Àrea d'activitat de Abrothrix xanthorhinus (Muridae, Sigmodontinae) i implicancias per a la seua estratègia reproductiva. Mastozoología Neotropical, 2(1), 23-30.</ref> ('''''Abrothrix xanthorhina'''''),<ref name="Sanchez18">Sánchez, J., Poljak, S., González Dubox, C., Teta, P., Lizarralde, M. (2018). Evidències genètiques recolzen l'estatus específic i la presència de Abrothrix xanthorhina Waterhouse, 1837 en l'Illa Gran de Terra del Fòc. Llibre de resums dels treballs presentats en les XXXI Jornades Argentines de Mastozoología (JAM), La Rioja (pàgina 107).</ref> és una [[espècie]] de [[Rodentia|rosegador]] [[Sigmodontinae|sigmodontino]] del [[Gènero (biologia)|gènero]] ''[[Abrothrix]]'', ubicat en la [[família (biologia)|família]] dels [[Cricetidae|cricétidos]]. Habita en boscs i arbustales humits en zones fredes de l'extrem sur de [[Amèrica del Sur|Sudamérica]]. | ||
Última revisió del 23:21 8 jul 2026
La rata de morro bayo[1] (Abrothrix xanthorhina),[2] és una espècie de rosegador sigmodontino del gènero Abrothrix, ubicat en la família dels cricétidos. Habita en boscs i arbustales humits en zones fredes de l'extrem sur de Sudamérica.
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ Heinemann, K. M., Guthmann, N., Lozada, M., & Monjeau, J. A. (1995). Àrea d'activitat de Abrothrix xanthorhinus (Muridae, Sigmodontinae) i implicancias per a la seua estratègia reproductiva. Mastozoología Neotropical, 2(1), 23-30.
- ↑ Sánchez, J., Poljak, S., González Dubox, C., Teta, P., Lizarralde, M. (2018). Evidències genètiques recolzen l'estatus específic i la presència de Abrothrix xanthorhina Waterhouse, 1837 en l'Illa Gran de Terra del Fòc. Llibre de resums dels treballs presentats en les XXXI Jornades Argentines de Mastozoología (JAM), La Rioja (pàgina 107).