Diferència entre les revisions de "Bigot"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
 
(No es mostren 6 edicions intermiges d'2 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
El '''bigot''' (del [[castellà]] ''bigote'')<ref name = Diccionari>{{DGLV|Bigot}}</ref> o '''mostacho'''<ref>{{DGLV|}}mostacho "Mostacho"] Diccionari General de la Llengua Valenciana</ref> és el conjunt de pèls que creixen entre el llavi superior i el [[nas]] de l’home i que sol arreglar-se.<ref name = Diccionari/>
+
El '''bigot''' (del [[castellà]] ''bigote'')<ref name = Diccionari>{{DGLV|Bigot}}</ref> o '''mostacho'''<ref>{{DGLV|Mostacho}}</ref> és el conjunt de pèls que creixen entre el llavi superior i el [[nas]] de l’home i que sol arreglar-se.<ref name = Diccionari/>
  
Els pèls són conspicus en els hòmens adults, com també sol ser la barba. Pot anar acompanyat de barba i/o patilles segons les preferencies. En alguns casos servix per a cobrir defectes en la [[pell]] o cicatriços, o utilisar-se simplement com adorn o segons la moda. Sol ser necessari cuidar-ho i retallar-ho regularment.
+
Els pèls són conspicus en els hòmens adults, com també sol ser la barba. Pot anar acompanyat de barba i/o patilles segons les preferències. En alguns casos servix per a cobrir defectes en la [[pell]] o cicatrices, o utilisar-se simplement com adorn o segons la moda. Sol ser necessari cuidar-ho i retallar-ho regularment.
  
 
== Galeria ==
 
== Galeria ==
Llínea 18: Llínea 18:
 
Image:Toothbrush-moustache.svg|Bigot "raspall de dents".
 
Image:Toothbrush-moustache.svg|Bigot "raspall de dents".
 
</gallery>
 
</gallery>
 
+
 
 
== Referències ==
 
== Referències ==
 
<references />
 
<references />
 +
 
 +
== Enllaços externs ==
 +
{{Commonscat|Moustaches}}
  
 
+
[[Categoria:Parts del cos]]
[[Categoria:Pèl]]
 

Última revisió del 07:42 16 jul 2025

El bigot (del castellà bigote)[1] o mostacho[2] és el conjunt de pèls que creixen entre el llavi superior i el nas de l’home i que sol arreglar-se.[1]

Els pèls són conspicus en els hòmens adults, com també sol ser la barba. Pot anar acompanyat de barba i/o patilles segons les preferències. En alguns casos servix per a cobrir defectes en la pell o cicatrices, o utilisar-se simplement com adorn o segons la moda. Sol ser necessari cuidar-ho i retallar-ho regularment.

Galeria[editar | editar còdic]

Referències[editar | editar còdic]

Enllaços externs[editar | editar còdic]

Commons