Diferència entre les revisions de "Homo habilis"
Anar a la navegació
Anar a la busca
m |
m |
||
| Llínea 13: | Llínea 13: | ||
| species = '''''H. habilis'''''<br>[[Louis Leakey|Leakey, L.S.B.]], Tobias y Napier, 1964<ref>Leakey, L.S.B.; Tobias, P.V. y Napier, J.R. (1964). «A New Species of Genus Homo from Olduvai Gorge». Nature (en anglés) '''202''' (4927): 7–9.</ref> | | species = '''''H. habilis'''''<br>[[Louis Leakey|Leakey, L.S.B.]], Tobias y Napier, 1964<ref>Leakey, L.S.B.; Tobias, P.V. y Napier, J.R. (1964). «A New Species of Genus Homo from Olduvai Gorge». Nature (en anglés) '''202''' (4927): 7–9.</ref> | ||
}} | }} | ||
| − | '''''Homo habilis''''' (del [[llatí]] ''homo'', 'home', i ''habilis'', 'hàbil') és una [[espècie]] de [[Hominidae|homínit]] [[Extinció|extint]] que va viure en [[Àfrica]], en les edats [[Gelasenc]] i [[Calabrenc]] (principis i mediats del [[Pleistocé]]), entre 2,5 i 1,5 millons d'anys arrere. El descobriment d'esta espècie es deu a [[Mary Leakey|Mary]] i [[Louis Leakey]], els qui varen trobar els [[fòssil]]s en [[Tanzània]], Àfrica, entre [[1962]] i [[1964]]. Quan va ser descobert se li va considerar com l'espècie més antiga del [[Gènero (biologia)|gènero]] [[Homo|''Homo'']], lloc ocupat despuix per [[Homo rudolfensis|''H. rudolfensis'']]. | + | '''''Homo habilis''''' (del [[llatí]] ''homo'', 'home', i ''habilis'', 'hàbil') és una [[espècie]] de [[Hominidae|homínit]] [[Extinció|extint]] que va viure en [[Àfrica]], en les edats [[Gelasenc]] i [[Calabrenc]] (principis i mediats del [[Pleistocé]]), entre 2,5 i 1,5 millons d'anys arrere. |
| + | |||
| + | El descobriment d'esta espècie es deu a [[Mary Leakey|Mary]] i [[Louis Leakey]], els qui varen trobar els [[fòssil]]s en [[Tanzània]], Àfrica, entre els anys [[1962]] i [[1964]]. Quan va ser descobert se li va considerar com l'espècie més antiga del [[Gènero (biologia)|gènero]] [[Homo|''Homo'']], lloc ocupat despuix per [[Homo rudolfensis|''H. rudolfensis'']]. | ||
== Referències == | == Referències == | ||
Revisió de 10:33 22 maig 2020
| Homo habilis | |||
|---|---|---|---|
| Classificació científica | |||
| Regne | Animalia | ||
| Filo | Chordata | ||
| Classe | Mammalia | ||
| Orde | Primates | ||
| Família | Hominidae | ||
| Gènero | Homo | ||
| Espècie | H. habilis Leakey, L.S.B., Tobias y Napier, 1964[1] | ||
Homo habilis (del llatí homo, 'home', i habilis, 'hàbil') és una espècie de homínit extint que va viure en Àfrica, en les edats Gelasenc i Calabrenc (principis i mediats del Pleistocé), entre 2,5 i 1,5 millons d'anys arrere.
El descobriment d'esta espècie es deu a Mary i Louis Leakey, els qui varen trobar els fòssils en Tanzània, Àfrica, entre els anys 1962 i 1964. Quan va ser descobert se li va considerar com l'espècie més antiga del gènero Homo, lloc ocupat despuix per H. rudolfensis.
Referències
- ↑ Leakey, L.S.B.; Tobias, P.V. y Napier, J.R. (1964). «A New Species of Genus Homo from Olduvai Gorge». Nature (en anglés) 202 (4927): 7–9.
Enllaços externs
Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Homo habilis.- Wikispecies té un artícul sobre Homo habilis