Una visió resumida dels drets de l'Amèrica britànica
Una visió resumida dels drets de l'Amèrica britànica va ser un tractat escrit per Thomas Jefferson en 1774, abans dels O. S. Declaració d'Independència, en la que va presentar als delegats del Primer Congrés Continental una série de queixes contra el Rei Jorge III, especialment contra la resposta del Rei i del Parlament al Partit del Té de Boston. Jefferson declara que el Parlament britànic no tenia dret a governar les Tretze colónies. Sosté que des de que es varen fundar les colónies individuals, eren independents del domini britànic.[1] Jefferson, en este treball, va sostindre que el títul alodial, no títul feudal, estava subjecte a terres nortamericanes, i per lo tant la gent no devia quotes i rendes per eixa terra a la Corona britànica.
A pesar de ser un amo d'esclaus de tota la vida, Jefferson va incloure una forta condena de l'esclavitut en el tractat, escrivint "L'abolició de l'esclavitut domèstica és el gran objecte de desig en eixes colónies, a on infelizmente es va introduir en el seu estat infantil. Pero abans del dret al vot dels esclaus que tenim, és necessari excloure totes les importacions posteriors d'Àfrica; no obstant, els nostres repetits intents de conseguir açò per mig de prohibicions i imponent drets que fins ara han segut derrotats per la negativa de La seua Majestad: ventages immediates d'uns pocs corsaris africans per als interessos duradors dels estats americans, i per als drets de la naturalea humana, profundament ferida per esta infame pràctica".[2]
El treball va ser presentat i debatut en el Primer Congrés Continental. Quan açò va succeir, Jefferson no va assistir. A pesar dels seus intents, el Congrés va acordar una decisió més moderada que el concepte propost per Jefferson. A pesar de no poder convéncer completament al Congrés, els amics de Jefferson varen imprimir el "Resum" en forma de fullet. Es va distribuir a lo llarc de Londres, Nova York i Filadèlfia. L'investigació afirma que el document "va ajudar a establir la reputació de Jefferson com un hàbil, encara que radical, escritor polític".[1]
Referències
Notes al peu
- ↑ 1,0 1,1 «Una visió resumida dels drets de l'Amèrica britànica: establida en algunes resolucions destinades a l'inspecció dels delegats actuals del poble de Virginia, ara en la Convenció / per un natiu i membre de la Cambra dels Burguesos».
- ↑ «Avalon Project - Summary View of the Rights of British America».
Texts
Fonts
- Este artícul incorpora text d'una pàgina web creada per la Biblioteca Digital Mundial, que està escrita i creada pel Govern Federal dels Estats Units i, per lo tant, és de domini públic.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Una visión resumida de los derechos de la América británica» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.