Anar al contingut

Pasta de hojaldre

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

Plantilla:Fusionar a

Bunyol de carabassa.

La pasta de hojaldre es prepara en farina, manteca i aigua i és ideal per a fer bunyols, pizzes[1][2] i enchiladas.

Ingredients

[editar | editar còdic]
  • 250 g de farina
  • 200 a 225 g de manteca
  • 1 got i mig d'aigua freda
  • 5 g de sal
Pizza margarita.

Primera operació

[editar | editar còdic]

Es dispon la farina formant un pou i es fica en este la sal i l'aigua freda. Es amasa la pasta en la punta dels dits, sense treballar-la i en gran rapidea. La pasta deu tindre la mateixa consistència que la manteca que vaja a utilisar-se. Aboque's l'aigua en prudència per a no ablanir excessivament la pasta. Deu saber-se exactament el pes de la manteca que s'amprarà, per lo que es pesarà la pasta tenint en conte que la proporció de manteca deu ser igual a la mitat del pes d'esta.

Segona operació

[editar | editar còdic]

Es deixa la massa a la fresca durant 15 minuts, aplanándola despuix en el puny. Coloque's en la mitat de la manteca i envolga's esta en la pasta, de modo que els seus quatre costats passen per damunt del tros de manteca. En el rodell s'estirarà la pasta formant una llarga tira que s'aprimarà fins que aplegue a distinguir-se la manteca.

Tercera operació

[editar | editar còdic]

Es dobla en tres la tira de pasta ; un dels seus extrems es dobla sobre el centre i l'atre pansa per damunt del primer. Torne's a començar fent girar la pasta sobre sí mateixa lateralment, de modo que quede en sentit invers al de la primera volta. (Despuix del primer regrés, la pasta s'assembla a un llibre. El costat que representa el llom deu trobar-se, a la segona volta, situat a la dreta).

Es deixa reposar a la fresca durant 20 minuts. Se li dona dos regressos més i es torna a posar en repòs a la fresca de 20 a 30 minuts. Se li dona dos regressos més i es torna a posar en repòs a la fresca de 20 a 30 minuts. Despuix, es repetirà l'operació 2 voltes més (6 en total).[3]


Referències

[editar | editar còdic]
  1. Reglament UE 97/2010 pel que s'establix la ETG per a la pizza margarita
  2. «[1]», The Guardian. Consultat el 9 de decembre de 2009.
  3. Recepta de la pasta de hojaldre https://re-zetas.com/recepta.asp?clau=05KLAORPR