Parc nacional Kakadu
El parc nacional Kakadu és un parc nacional del Territori del Nort (Austràlia), ubicat a 171 km a l'est de Darwin. El nom 'Kakadu' prové de la llengua aborigen cridada gagudju, una de les que es parlaven al nort del parc a principis de el XX. El gagudju ya no es parla regularment, pero els descendents d'aquells que la parlaven encara habiten la regió del parc. El parc forma part del Patrimoni de la Humanitat segons l'Unesco. La seua extensió és equivalent a la d'Israel i es creu que conté un 10% de les reserves mundials d'urani. El parc té dos temporades: la de pluges i la seca. Durant les pluges (entre octubre i abril) generalment no és possible accedir a moltes zones del parc; en canvi, durant la temporada de sequia (entre maig i setembre), pot visitar-se. Els aborigen dels pobles Bininj i Mungguy dividixen l'any en sis temporades:
- Gunumeleng – entre mediats d'octubre i finals de decembre, temporada de tormentes pre-monsòniques en temperatures càlides i tormentes elèctriques freqüents en les vesprades
- Gudjewg – entre giner i març, temporada del monsó en tormentes, fortes pluges i inundacions; la calor i la humitat generen una explosió en la vida animal i vegetal
- Banggerreng – abril, época de violentes tormentes i forts vents, si be les inundacions disminuïxen
- Yegge – entre maig i mediats de juny, temps més fresc en baixa humitat, época en la que els aborigen cremen la vegetació per a que creixca la pastura per al ganado
- Wurrgeng – entre mediats de juny i mediats d'agost, temps més fret en baixa humitat, la majoria de les rieres se sequen i les planicies inundades en la temporada de pluja se sequen
- Gurrung -entre mediats d'agost i mediats d'octubre, temps càlit i sec. Els pous (billabongs) se sequen poc a poc.
Les atraccions del parc inclouen l'oportunitat de relacionar-se en els habitants de la regió, la geologia, la flora i fauna que fan de Kakadu una font única i apreciada, tant en Austràlia com en el restant del món. El centre de visitants de Bowali oferix informació sobre el parc. El centre Warradjan per a la cultura aborigen presenta aspectes de la cultura local en forma accessible.
La part més interessant del parc són les planicies inundables, que oferixen el millor aspecte visual. Els cocodrils marins i cocodrils de Johnston dormen gran part del dia en els bancs d'arena dels rius de cocodrils i dels múltiples pous. Igualment poden observar-se quan naden o suren en l'aigua. Igualment es pot observar una gran varietat d'aus en el parc.
Són dignes de destacar per les seues pintures rupestres els emplaçaments d'Ubirr, Nourlangie i Nanguluwur habitats per l'home ininterrompudament des de fa més de 20 000 anys. Algunes d'estes pintures es troben entre les manifestacions pictòriques més antigues de la humanitat. També en Nourlangie hi ha cascades i llocs per a nadar.
Enllaços externs
[editar | editar còdic]
Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Parc nacional Kakadu.- An Easy Adventure reconte de viage per Roderick Eime
- Fotos Kakadu Park
- Este artícul conté una traducció derivada de «Parque nacional Kakadu» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.