Formiguers de Sant Jacinto
Els Formiguers de Sant Jacinto són una série de respiraders hidrotermales en l'ala surest del volcà Telica en l'oest de Nicaragua, a uns 25 quilómetros de la ciutat de León en el costat oest del poble de Sant Jacinto. En la superfície, estos manantiales formen tolls de fanc burbujeante (solfataras) i columnes de vapor (fumarolas). Estos manantiales varen ser creats en el XVI per una erupció del volcà Santa Clara en el costat suroest del volcà actual i ara estan en gran part coberts de vegetació.[1]
El lloc està ubicat en una zona relativament subdesenrollada. Conforma una atracció turística liderada per un grup de chiquets. No obstant, hi ha plans per a convertir el lloc en una important atracció turística, inclosa la construcció d'un hotel.
Referències
[editar | editar còdic]- Este artícul conté una traducció derivada de «Hervideros de San Jacinto» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.