Embassament de la Pedrera
Aparència

El pantà de la Pedrera es troba situat en el terme municipal espanyol d'Oriola, en la província d'Alacant.[1]
Es va construir en l'any 1980 en el caixer de la rambla Alcorisa sobre una superfície de 1272 hectàrees, en una capacitat màxima de 246 hm³. Té un assut de gravetat de 61 m d'altura i 716 m de llongitut.
Este pantà pertany a la Confederació Hidrogràfica del Segura i el seu us és majoritàriament de regadiu sobretot per al Camp de Cartagena, encara que també es fa us de les seues aigües per a consum humà en alguns pobles de la Vega Baixa del Segura, des de la potabilisadora de Vistabella.
Referències
- ↑ «Confederació Hidrogràfica del Segura». Consultat el 3 de giner de 2024.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Embalse de La Pedrera» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.