Complex Torre de les Telecomunicacions

El Complex Torre de les Telecomunicacions, també coneguda com a Torre d'Antel, Torre de les Comunicacions o Torre Joaquín Torres García, és la sèu de l'Administració Nacional de Telecomunicacions, va ser proyectat pel reconegut arquitecte uruguayà Carlos Ott. Es troba en el barri La Aguada de la ciutat de Montevideo en Uruguay. Va ser terminat de construir en 2002. Inclou actualment el rascacels més alt del Uruguay.
Característiques
És un complex compost per sis edificis i diferents espais públics, que segons els seus responsables ha segut concebut com a punt de partida de la renovació urbanística del barri La Aguada. L'element més visible del complex (i que ademés li dona el nom) és la torre d'acer i cristal que alberga les oficines d'Antel.
Conta en un mirador panoràmic en el nivell 26 de la Torre, brinda una espectacular vista de tota la baïa, el port i la ciutat de Montevideo.
El Complex Torre de les Telecomunicacions és un centre de difusió de totes les arts. Els seus espais públics estan decorats en obres de reconeguts artistes nacionals.
El complex posseïx quatre edificacions: la pròpia Torre de les Telecomunicacions, l'Edifici José D'embolica, l'Espai Alvança, i els Auditoris. Entre estos edificis hi ha una plaça en una escultura de l'artista Águeda Dicancro i un enorme amfiteatre.
Proyecte i ubicació
El Complex està ubicat en l'Aguada, un àrea de la ciutat de Montevideo, dominant tota la baïa de Montevideo en la seua silueta característica i és visible des de molts punts de la ciutat. En dit predio es va proyectar el polèmic Pla Fénix de revitalisació urbana, del com el Complex Torre de les Telecomunicacions era part fonamental.
El Pla Fénix va ser abandonat com a conseqüència de la crisis econòmica en la que es va sumergir el país en l'any 2002, sent tildat de balafiament de diners públics per part dels seus crítics.[1] Finalment, part de la revitalisació de la zona promesa pel proyecte es va conseguir posteriorment en l'instalació de la zona franca Aguada Park.
El proyecte bàsic del Complex Edilicio Torre de les Telecomunicacions va ser realisat pel mundialment reconegut arquitecte uruguayà Carlos Ott. Les obres varen escomençar a fins d'agost de 1997 i varen ser culminant-se a partir d'octubre de 2000, quan es va entregar el primer edifici terminat. En juliol de 2003 Antel va rebre la totalitat del Complex.
Ocupa dos pomes i mija ubicades entre el carrer Paraguai i la via férrea que corre junt a la Rambla Suramericana, i entre els carrers Panamà i Veneçola. Es compon d'una torre de 157.6 m i cinc edificis de menor altura. Entre ells es conformen espais i places d'us públic.
La realisació del Proyecte Eixecutiu i la construcció de l'Obra va ser adjudicat per licitació al Consorci Internacional integrat per les firmes Benito Roggio d'Argentina, Stiler S. A. d'Uruguay i American Bridge d'Estats Units. El Gerenciamiento de l'obra va estar a càrrec del Consorci Internacional integrat per les firmes CSI Ingeniers d'Uruguay i LOGOS de Brasil. La Direcció d'Obra va estar a càrrec del Estudi Ott.
Vore també
Referències
- ↑ «Balafiament: Les cendres del Fénix». Consultat el 3 d'agost de 2019.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Complejo Torre de las Telecomunicaciones» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.