Edició de «Antonio de Ribera»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 1: Llínea 1:
'''Antonio de Ribera''' és un dels tres compositors musicals del [[Misteri d'Elig]], junt a Ginés Pérez ([[1548]]-[[1600]]), mestre de capella de la [[catedral de Valéncia]], canonge de la d'Oriola i Lluís Vich, organiste de l'iglésia de [[Santa Maria d'Elig]] i primer mestre conegut de la seua capella musical (entre [[1562]] i [[1594]]).  
+
'''Antonio de Ribera''' és un dels tres compositors musicals del [[Misteri d'Elig]], junt a Ginés Pérez ([[1548]]-[[1600]]), mestre de capella de la catedral de Valéncia, canonge de la d'Oriola i Lluís Vich, organiste de l'iglésia de [[Santa Maria d'Elig]] i primer mestre conegut de la seua capella musical (entre [[1562]] i [[1594]]).  
  
Antonio de Ribera, fon cantor de la capella pontifícia de [[Roma]] entre els anys [[1513]] i [[1523]]. Atres estudiosos, no obstant, s'inclinen a favor d'un Ribera, que fon tenor de la capella imperial de Maximilià II d'Àustria entre els anys [[1566]] i [[1567]].
+
Antonio de Ribera, fon cantor de la capella pontifícia de [[Roma]] entre [[1513]] i [[1523]]. Atres estudiosos, no obstant, s'inclinen a favor d'un Ribera, que fon tenor de la capella imperial de Maximilià II d'Àustria entre [[1566]] i [[1567]].
  
De biografia pràcticament desconeguda, casi solament es coneix d'ell que va estar com a mosso de cor i cantor en la [[Catedral de Sevilla|catedral de Sevilla]] deprenent d'Alonso Pérez de Alva i de Francisco de la Torre fins a [[1498]]; despuix no se sap res d'ell fins que apareix en l'any [[1520]] en la capella pontifícia, no estant en les seues nòmines en [[1529]], tornant a desaparéixer. La seua obra sacra coneguda es conserva en el Manuscrit de Tarazona ms. 2/3. Per una atra part, nos han aplegat dos obres en el Cançoner Musical de Palau.
+
De biografia pràcticament desconeguda, casi solament es coneix d'ell que va estar com a mosso de cor i cantor en la [[Catedral de Sevilla|catedral de Sevilla]] deprenent d'Alonso Pérez de Alva i de Francisco de la Torre fins a [[1498]]; despuix no se sap res d'ell fins que apareix en [[1520]] en la capella pontifícia, no estant en les seues nòmines en [[1529]], tornant a desaparéixer. La seua obra sacra coneguda es conserva en el Manuscrit de Tarazona ms. 2/3. Per una atra part, nos han aplegat dos obres en el Cançoner Musical de Palau.
  
 
== Vore també ==
 
== Vore també ==

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!