Ignaci Vergara

Revisió de 17:56 20 set 2024 per Jose2 (Discussió | contribucions)
(difs.) ← Revisió anterior | Revisió actual (difs.) | Revisió següent → (difs.)
Ignaci Vergara Gimeno
Ignasi Vergara, sala de personatges il·lustres del palau del marqués de Dosaigües.JPG
Ignaci Vergara, obra de Josep Brel
Nacionalitat: Espanyola
Ocupació: Escultor
Naiximent: 1715
Lloc de naiximent: Valéncia, Regne de Valéncia, Espanya
Defunció: 13 d'abril de 1776
Lloc de defunció: Valéncia, Regne de Valéncia, Espanya

Ignaci Vergara Gimeno (Valéncia, 1715 - † 13 d'abril de 1776) fon un escultor valencià, d'estil barroc final.

BiografiaEditar

Realisà el seu aprenentage en el taller de son pare, el també escultor Francisco Vergara, el major, junt al seu germà José Vergara Gimeno, que va desenrollar la seua carrera com a pintor. Atres influències en la seua formació varen ser les d'Evaristo Muñoz i Konrad Rudolf.

Fon fundador i director general de l'Acadèmia de Santa Bàrbara, posteriorment Real Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles i Escola de les Nobles Arts en Valéncia; i acadèmic de mèrit de la Real Acadèmia de Belles Arts de Sant Fernando (Madrit).

 
Crist jacent (Escultura d'Ignaci Vergara Gimeno)

La seua obra més important és la portada del Palau del Marqués de Dosaigües (Valéncia, 1744), la traça arquitectònica del qual és d'Hipòlit Rovira. Unes atres, totes elles en pedra, són el grup escultòric Àngels venerant a María de la portada de la Catedral de Valéncia, les imàgens de l'iglésia de les Escoles Pies (Sant Joaquim, Sant Josep i el Chiquet i Santa Ana i la Verge en l'exterior i els quatre evangelistes sobre l'altar major), l'image de Sant Antoni Abat de la portada de l'iglésia de Sant Martí i l'image de Sant Bruno de la capella de l'Universitat de Valéncia (UV).

Com a imaginer en fusta, destacà en la Verge de Portacoeli de la Catedral de Valéncia, la de Sant Pere Alcántara en el convent de Sant Pasqual de Vilarreal i les talles de Sant Jerònim i Sant Francesc adorant al Crucifix.

En totes elles s'identifica en el barroc final, a voltes classificat com a rococó. De data més tardana és l'Alegoria de Carles III acompanyat de la Justícia i la Prudència en el Palau de Justícia de Valéncia, que mostra un estil ya més propenc al neoclassicisme.

Vore tambéEditar

ReferènciesEditar

Enllaços externsEditar