16 de setembre
Apariència
- REDIRECCIÓ Plantilla:CalendariDia1dt
Acontenyiments
- 1251: El rei Jaume I dona a don Guillen de Moncada el castell i vila de Nules, en la facultat de que el poguera vendre quan vullguera, retenint el rei per a si el domini directe.
- 1326: Els justicies, Jurats i Consell de Valéncia disponen que "cap judeu o judeua no s'atrevixca a estar fòra de les portes de la juderia en els dies festius", baix pena de multa o presó.
- 1427: Es concedix salvoconducte a favor de Catim Abenacem, moro captiu d'En Jaume Scoppinya, fuster de Valéncia, al qual dona llicència per a reecòrrer les moreries del Regne, per a obtindre cen dèu lliures valencianes en les quals poder-se rescatar del poder del seu senyor.
- 1731: Una gran avinguda del Turia posà en perill el pont del Real, contra el qual chocaren vint troncs de grans dimensions, que estaven almagasenats a vora riu aigües amunt.
Naiximents
- 1946: Camilo Sesto, cantant valencià (f. 2019)
Decesos
Festes
Santoral catòlic
- St. Corneli, p.
- St. Cebrià, mr.
Vore també
| Giner | Febrer | Març | Abril | Maig | Juny | Juliol | Agost | Setembre | Octubre | Novembre | Decembre |
Bibliografia
- Ruiz Negre, Antoni. Efemèrides i curiositats valencianes. (Edicions Mosseguello, 2014). ISBN: 978-84-940548-6-0
- Ruiz Negre, Antoni. 3000 efemèrides i curiositats valencianes. (Edicions Mosseguello, 2022). ISBN: 978-84-125453-5-7