Anar al contingut

Diferència entre les revisions de "Psittacula bensoni"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
ValBOT (Discussió | contribucions)
Bot: Creant artícul sobre l'au
 
ValBOT (Discussió | contribucions)
Bot: Llevant referències òrfenes i afegint bloc de referències
 
Llínea 1: Llínea 1:
[[Archiu:Psittacula bensoni.jpg|miniatura|loro gris de Maurici (''Psittacula bensoni'')]]
[[Archiu:Psittacula bensoni.jpg|miniatura|loro gris de Maurici (''Psittacula bensoni'')]]


El '''loro gris de Maurici''' ('''''Psittacula bensoni''''')<ref></ref> és una [[espècie]] [[extinta]] d'[[au]] [[Psittaciformes|psitaciforme]] de la família [[Psittaculidae]] endèmica de les [[illes Mascareñas]] de [[Maurici]] i [[Reunió (França)|Reunió]] en el [[oceà Índic]]. L'espècie solament es coneix a partir de restants subfósiles i de mencions en relats contemporàneus. Se'ls considerava plagues per als cultius i en ser assuts fàcils varen ser caçades intensament que junt a la [[deforestación]] va dur a l'espècie a l'extinció. Açò va succeir en la década de 1730 en Reunió i en la década de 1760 en Maurici.
El '''loro gris de Maurici''' ('''''Psittacula bensoni''''') és una [[espècie]] [[extinta]] d'[[au]] [[Psittaciformes|psitaciforme]] de la família [[Psittaculidae]] endèmica de les [[illes Mascareñas]] de [[Maurici]] i [[Reunió (França)|Reunió]] en el [[oceà Índic]]. L'espècie solament es coneix a partir de restants subfósiles i de mencions en relats contemporàneus. Se'ls considerava plagues per als cultius i en ser assuts fàcils varen ser caçades intensament que junt a la [[deforestación]] va dur a l'espècie a l'extinció. Açò va succeir en la década de 1730 en Reunió i en la década de 1760 en Maurici.






[[Categoria:Aus d'Àfrica]]
[[Categoria:Aus d'Àfrica]]

Última revisió del 06:26 8 jul 2026

Erro al crear miniatura:
loro gris de Maurici (Psittacula bensoni)

El loro gris de Maurici (Psittacula bensoni) és una espècie extinta d'au psitaciforme de la família Psittaculidae endèmica de les illes Mascareñas de Maurici i Reunió en el oceà Índic. L'espècie solament es coneix a partir de restants subfósiles i de mencions en relats contemporàneus. Se'ls considerava plagues per als cultius i en ser assuts fàcils varen ser caçades intensament que junt a la deforestación va dur a l'espècie a l'extinció. Açò va succeir en la década de 1730 en Reunió i en la década de 1760 en Maurici.