Diferència entre les revisions de "Passeig a la vora de la mar"
Llínea 1: | Llínea 1: | ||
[[File:Museo Sorolla - 00834 - Paseo a orillas del mar.jpg|thumb|350px|Quadro de [[Joaquim Sorolla]] "Passeig a la vora de la mar", [[Museu Sorolla]], Madrit]] | [[File:Museo Sorolla - 00834 - Paseo a orillas del mar.jpg|thumb|350px|Quadro de [[Joaquim Sorolla]] "Passeig a la vora de la mar", [[Museu Sorolla]], Madrit]] | ||
− | '''''Passeig a la vora de la mar''''' és una coneguda obra del [[Postimpresionisme|pintor postimpressioniste]] [[Comunitat Valenciana|valencià]] [[Joaquín Sorolla]]. Data de l'any [[ | + | '''''Passeig a la vora de la mar''''' és una coneguda obra del [[Postimpresionisme|pintor postimpressioniste]] [[Comunitat Valenciana|valencià]] [[Joaquín Sorolla]]. Data de l'any [[1909]], està eixecutat [[Pintura a l'oli|a l'oli]] sobre [[llenç]] i medix 205 [[centímetro]]s d'alt per 200 cm d'ample. |
− | Es tracta un quadro a on apareix representada la seua dòna, Clotilde García, la qual sosté un parasol, junt a la seua filla major, María Clotilde, caminant a la vespradeta per la plaja de Valéncia mentres l'oraget marí fa onejar les seues robes. | + | Es tracta un quadro a on apareix representada la seua dòna, Clotilde García, la qual sosté un parasol, junt a la seua filla major, María Clotilde, caminant a la vespradeta per la [[plaja]] de [[Valéncia]] mentres l'oraget marí fa onejar les seues robes. |
− | Este quadro va ser realisat en l'estiu de 1909 al regrés de la quarta exposició internacional de Sorolla al començament d'eixe mateix any en vàries ciutats d'[[Estats Units]]. L'èxit que va alcançar en la ciutat de [[Nova York]] s'aprecia en el vitalisme i gran colorit d'esta obra. | + | Este quadro va ser realisat en l'[[estiu]] de l'any 1909 al regrés de la quarta exposició internacional de Sorolla al començament d'eixe mateix any en vàries ciutats d'[[Estats Units]]. L'èxit que va alcançar en la ciutat de [[Nova York]] s'aprecia en el vitalisme i gran colorit d'esta obra. |
És difícil la seua classificació estilística, encara que la majoria d'autors la situa en el postimpresionisme espanyol, pel tipo de pinzellada solta, la llum, el color i el moviment que transmet l'obra, en realitat pertany al Luminisme Valencià, també conegut com Instantisme, puix el seu objectiu és el de captar l'instant lumínic. Sorolla és el màxim representant d'esta corrent de principis del [[sigle XX]]. Ademés, se li dona especial importància a l'entorn, en este cas la plaja. Sorolla talla de manera intencionada el capell de la seua dòna i no obstant deixa un gran espai a la vora de la mar que ocupa la mitat inferior del quadro. En este efecte, es conseguix donar importància a l'entorn del quadro. Un dels quadros més importants en la seua etapa en la costa valenciana. | És difícil la seua classificació estilística, encara que la majoria d'autors la situa en el postimpresionisme espanyol, pel tipo de pinzellada solta, la llum, el color i el moviment que transmet l'obra, en realitat pertany al Luminisme Valencià, també conegut com Instantisme, puix el seu objectiu és el de captar l'instant lumínic. Sorolla és el màxim representant d'esta corrent de principis del [[sigle XX]]. Ademés, se li dona especial importància a l'entorn, en este cas la plaja. Sorolla talla de manera intencionada el capell de la seua dòna i no obstant deixa un gran espai a la vora de la mar que ocupa la mitat inferior del quadro. En este efecte, es conseguix donar importància a l'entorn del quadro. Un dels quadros més importants en la seua etapa en la costa valenciana. |
Revisió de 18:39 30 ago 2023
Passeig a la vora de la mar és una coneguda obra del pintor postimpressioniste valencià Joaquín Sorolla. Data de l'any 1909, està eixecutat a l'oli sobre llenç i medix 205 centímetros d'alt per 200 cm d'ample.
Es tracta un quadro a on apareix representada la seua dòna, Clotilde García, la qual sosté un parasol, junt a la seua filla major, María Clotilde, caminant a la vespradeta per la plaja de Valéncia mentres l'oraget marí fa onejar les seues robes.
Este quadro va ser realisat en l'estiu de l'any 1909 al regrés de la quarta exposició internacional de Sorolla al començament d'eixe mateix any en vàries ciutats d'Estats Units. L'èxit que va alcançar en la ciutat de Nova York s'aprecia en el vitalisme i gran colorit d'esta obra.
És difícil la seua classificació estilística, encara que la majoria d'autors la situa en el postimpresionisme espanyol, pel tipo de pinzellada solta, la llum, el color i el moviment que transmet l'obra, en realitat pertany al Luminisme Valencià, també conegut com Instantisme, puix el seu objectiu és el de captar l'instant lumínic. Sorolla és el màxim representant d'esta corrent de principis del sigle XX. Ademés, se li dona especial importància a l'entorn, en este cas la plaja. Sorolla talla de manera intencionada el capell de la seua dòna i no obstant deixa un gran espai a la vora de la mar que ocupa la mitat inferior del quadro. En este efecte, es conseguix donar importància a l'entorn del quadro. Un dels quadros més importants en la seua etapa en la costa valenciana.
Passeig a la vora de la mar ha permaneixcut en l'estudi del pintor en Madrit des de l'any 1911, convertit en Museu Sorolla des de l'any 1932.
Vore també
Referències
Enllaços externs
- Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Passeig a la vora de la mar.