Diferència entre les revisions de "Primavera"
Llínea 1: | Llínea 1: | ||
+ | [[Image:Arcimboldo Primavera.jpg| Primavera, [[1573]].|thumb|''Primavera'', de [[Giuseppe Arcimboldo]]]] | ||
+ | |||
La '''primavera''' és una de les quatre estacions de les zones templades, la transició entre l'hivern i l'estiu. Segons s'observe, la primavera pot ser boreal en el Hemisferi Nort o austral en el Hemisferi Sur. | La '''primavera''' és una de les quatre estacions de les zones templades, la transició entre l'hivern i l'estiu. Segons s'observe, la primavera pot ser boreal en el Hemisferi Nort o austral en el Hemisferi Sur. | ||
Revisió de 13:18 13 oct 2009
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Arcimboldo_Primavera.jpg/300px-Arcimboldo_Primavera.jpg)
La primavera és una de les quatre estacions de les zones templades, la transició entre l'hivern i l'estiu. Segons s'observe, la primavera pot ser boreal en el Hemisferi Nort o austral en el Hemisferi Sur.
Astronòmicament, comença en l'equinocci (al voltant del 21 de setembre l'austral i el 21 de març el boreal), i termina en el solstici d'hivern (al voltant del 21 de decembre l'austral i el 21 de juny el boreal). En tot i això, a voltes es considerat com els mesos sancers de març, abril i maig en l'hemisferi nort i setembre, octubre i novembre en l'hemisferi sur.
La primavera està caracterisada per l'aument progressiu de la duració del dia en respecte a la nit. És el periodo d'aparellament de la majoria de les espècies.
El terme "primavera" prové de prima (primer) i vera (verdor).