Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
1 byte afegit ,  11:49 20 feb 2018
m
Text reemplaça - 'només' a 'a soles'
Llínea 10: Llínea 10:  
; L'assaonada en pigments i preservants especials: Estes pells són ideals per a enquadernar els lloms dels llibres posat que els tons que s'obtenen són posteriorment laqueados en [[bromur]] i planchats en vapor per lo que la seua gruixa és prèviament escatat i la seua gruixa no és tan flexible lo que permet millor adheriment en el pegat i aplicat d'accessoris. La seua uniformitat i realç depenen de la calitat de la pell abans de ser assaonada, de la seua bona flor i no haver segut atacada per insectes.
 
; L'assaonada en pigments i preservants especials: Estes pells són ideals per a enquadernar els lloms dels llibres posat que els tons que s'obtenen són posteriorment laqueados en [[bromur]] i planchats en vapor per lo que la seua gruixa és prèviament escatat i la seua gruixa no és tan flexible lo que permet millor adheriment en el pegat i aplicat d'accessoris. La seua uniformitat i realç depenen de la calitat de la pell abans de ser assaonada, de la seua bona flor i no haver segut atacada per insectes.
   −
Este estrany art de l'enquadernació, encara és comú en gran part d'[[Europa]], en molts i molt importants tallers i escoles a on es practica, comercialisa i ensenya, en tècniques molt pures, a on només és modern les películes per a estampar o dorar les cobertes i els lloms, pero no aixina les tècniques en la seua aplicació, sent açò lo que li dona gran valor artístic a cada obra.
+
Este estrany art de l'enquadernació, encara és comú en gran part d'[[Europa]], en molts i molt importants tallers i escoles a on es practica, comercialisa i ensenya, en tècniques molt pures, a on a soles és modern les películes per a estampar o dorar les cobertes i els lloms, pero no aixina les tècniques en la seua aplicació, sent açò lo que li dona gran valor artístic a cada obra.
    
En [[Occident]], es practica poc i es llimita en la majoria de les voltes al tradicional enquadernat en tapa dura(cartoné) o en tapa "rústica", per a Tesis escolars; són pocs els tallers espacialisats, a on es restaura per complet una obra, l'alt cost, la falta de tallers, materials, equips i artistes, el desconeiximent de la gent i les tècniques d'enquadernat modernes, econòmiques i a l'alcanç de qualsevol bojaca, com el [[Enquadernació en espiral|engargolar]], són els factors més importants, per a que hi haja casi desaparegut.
 
En [[Occident]], es practica poc i es llimita en la majoria de les voltes al tradicional enquadernat en tapa dura(cartoné) o en tapa "rústica", per a Tesis escolars; són pocs els tallers espacialisats, a on es restaura per complet una obra, l'alt cost, la falta de tallers, materials, equips i artistes, el desconeiximent de la gent i les tècniques d'enquadernat modernes, econòmiques i a l'alcanç de qualsevol bojaca, com el [[Enquadernació en espiral|engargolar]], són els factors més importants, per a que hi haja casi desaparegut.
126 643

edicions

Menú de navegació