Diferència entre les revisions de "Doliornis sclateri"
Bot: Creant artícul sobre l'au |
Bot: Llevant referències invàlides o trencades importades en l'esboç |
||
| Llínea 2: | Llínea 2: | ||
El '''cotinga de Sclater''' | El '''cotinga de Sclater''' ('''''Doliornis sclateri'''''), també denominat '''cotinga de subcaudales bayas''' (en [[Perú]]) o '''cotinga de coa baya''', és una [[espècie]] d'[[Aus|au]] [[Passeriformes|paseriforme]] en la família [[Cotingidae]], una de les dos pertanyents al [[gènero (biologia)|gènero]] ''[[Doliornis]]''. És [[Endemisme|endèmica]] dels [[cordillera dels Vages|Vages]] [[Perú|peruans]]. | ||
==Distribució i hàbitat== | ==Distribució i hàbitat== | ||
Es distribuïx en la pendent oriental dels Vages del centre del Perú, des del sur de [[Departament de Sant Martín|San Martín]] fins a [[Departament de Junín|Junín]]. | Es distribuïx en la pendent oriental dels Vages del centre del Perú, des del sur de [[Departament de Sant Martín|San Martín]] fins a [[Departament de Junín|Junín]]. | ||
Esta espècie és considerada rara i local | Esta espècie és considerada rara i local en el seu [[hàbitat]] natural: els [[Ecotono|ecotonos]] entre boscs montanos nuvolats i [[Páramo andino|páramo]] entre 2600 i 3800 {{esd|[[m s. n. m.]]}} d'altitut. | ||
==Descripció== | ==Descripció== | ||
Medix en promig 21,5 [[cm]] de llongitut. | Medix en promig 21,5 [[cm]] de llongitut. Els machos posseïxen [[Píleo (aus)|píleo]] i [[nuca]] negres (en una cresta roja parcialment amagada), la seua esquena és marró obscur i el seu pit és marró pàlit, en [[rectriz|rectrices de la coa]] marró-rojós i gola, laterals de la cara i coll grisos. Les femelles són similars, pero no posseïxen píleo negre. | ||
[[Categoria:Aus d'Amèrica]] | [[Categoria:Aus d'Amèrica]] | ||
Última revisió del 05:45 8 jul 2026
El cotinga de Sclater (Doliornis sclateri), també denominat cotinga de subcaudales bayas (en Perú) o cotinga de coa baya, és una espècie d'au paseriforme en la família Cotingidae, una de les dos pertanyents al gènero Doliornis. És endèmica dels Vages peruans.
Distribució i hàbitat
[editar | editar còdic]Es distribuïx en la pendent oriental dels Vages del centre del Perú, des del sur de San Martín fins a Junín.
Esta espècie és considerada rara i local en el seu hàbitat natural: els ecotonos entre boscs montanos nuvolats i páramo entre 2600 i 3800 m s. n. m. d'altitut.
Descripció
[editar | editar còdic]Medix en promig 21,5 cm de llongitut. Els machos posseïxen píleo i nuca negres (en una cresta roja parcialment amagada), la seua esquena és marró obscur i el seu pit és marró pàlit, en rectrices de la coa marró-rojós i gola, laterals de la cara i coll grisos. Les femelles són similars, pero no posseïxen píleo negre.