Diferència entre les revisions de "Homo habilis"
Anar a la navegació
Anar a la busca
| (No es mostren 3 edicions intermiges d'2 usuaris) | |||
| Llínea 4: | Llínea 4: | ||
| nom = ''Homo habilis'' | | nom = ''Homo habilis'' | ||
| image = Homo habilis-KNM ER 1813.jpg | | image = Homo habilis-KNM ER 1813.jpg | ||
| − | | llegenda = [[Cràneu]] KNM ER 1813 descobert en Koobi Fora, [[ | + | | llegenda = [[Cràneu]] KNM ER 1813 descobert en Koobi Fora, [[Kènia]] |
| regnum = [[Animalia]] | | regnum = [[Animalia]] | ||
| phylum = [[Chordata]] | | phylum = [[Chordata]] | ||
| Llínea 15: | Llínea 15: | ||
'''''Homo habilis''''' (del [[llatí]] ''homo'', 'home', i ''habilis'', 'hàbil') és una [[espècie]] de [[Hominidae|homínit]] [[Extinció|extint]] que va viure en [[Àfrica]], en les edats [[Gelasenc]] i [[Calabrenc]] (principis i mediats del [[Pleistocé]]), entre 2,5 i 1,5 millons d'anys arrere. | '''''Homo habilis''''' (del [[llatí]] ''homo'', 'home', i ''habilis'', 'hàbil') és una [[espècie]] de [[Hominidae|homínit]] [[Extinció|extint]] que va viure en [[Àfrica]], en les edats [[Gelasenc]] i [[Calabrenc]] (principis i mediats del [[Pleistocé]]), entre 2,5 i 1,5 millons d'anys arrere. | ||
| − | El descobriment d'esta espècie es deu a [[Mary Leakey|Mary]] i [[Louis Leakey]], que varen trobar els [[fòssil]]s en [[Tanzània]], Àfrica, entre els anys [[1962]] i [[1964]]. Quan va ser descobert se li va considerar com l'espècie més antiga del [[Gènero (biologia)|gènero]] [[Homo|''Homo'']], lloc ocupat despuix per [[Homo rudolfensis|''H. rudolfensis'']]. | + | El descobriment d'esta espècie es deu a [[Mary Leakey|Mary]] i [[Louis Leakey]], que varen trobar els [[fòssil]]s en [[Tanzània]], Àfrica, entre els anys [[1962]] i [[1964]]. Quan va ser descobert se li va considerar com l'espècie més antiga del [[Gènero (biologia)|gènero]] [[Homo|''Homo'']], lloc ocupat despuix per [[Homo rudolfensis|''H. rudolfensis'']]. |
| − | + | ||
== Referències == | == Referències == | ||
<references /> | <references /> | ||
Última revisió del 11:44 9 jul 2025
| Homo habilis | |||
|---|---|---|---|
| Classificació científica | |||
| Regne | Animalia | ||
| Filo | Chordata | ||
| Classe | Mammalia | ||
| Orde | Primates | ||
| Família | Hominidae | ||
| Gènero | Homo | ||
| Espècie | H. habilis Leakey, L.S.B., Tobias y Napier, 1964[1] | ||
Homo habilis (del llatí homo, 'home', i habilis, 'hàbil') és una espècie de homínit extint que va viure en Àfrica, en les edats Gelasenc i Calabrenc (principis i mediats del Pleistocé), entre 2,5 i 1,5 millons d'anys arrere.
El descobriment d'esta espècie es deu a Mary i Louis Leakey, que varen trobar els fòssils en Tanzània, Àfrica, entre els anys 1962 i 1964. Quan va ser descobert se li va considerar com l'espècie més antiga del gènero Homo, lloc ocupat despuix per H. rudolfensis.
Referències[editar | editar còdic]
- ↑ Leakey, L.S.B.; Tobias, P.V. y Napier, J.R. (1964). «A New Species of Genus Homo from Olduvai Gorge». Nature (en anglés) 202 (4927): 7–9.
Enllaços externs[editar | editar còdic]
Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Homo habilis.
Wikispecies té un artícul sobre Homo habilis.