Diferència entre les revisions de "Patricia Mir"
| Llínea 27: | Llínea 27: | ||
Apart de ser comissària d'exposicions d'art, també eixercis com a guia en visites guiades de temàtica artística. | Apart de ser comissària d'exposicions d'art, també eixercis com a guia en visites guiades de temàtica artística. | ||
| + | |||
| + | És conservadora del [[Museu d'Art Contemporànea Vicente Aguilera Cerni]] de [[Vilafamés]] (MACVAC). | ||
=== Docència === | === Docència === | ||
Revisió de 18:24 3 març 2025
| Patricia Mir Soria | |||
|---|---|---|---|
| Nacionalitat: | Espanyola | ||
| Ocupació: | Historiadora de l'art, escritora i activista cultural. | ||
| Naiximent: | 30 de maig de 1978 | ||
| Lloc de naiximent: | Castelló de la Plana, Regne de Valéncia, Espanya | ||
Patricia Mir Soria (Castelló de la Plana, 30 de maig de 1978), és una humanista, escritora i activista cultural valenciana.
Biografia
Patricia Mir naixqué en la població valenciana de Castelló de la Plana, en la comarca de la Plana Baixa, el 30 de maig de l'any 1978.
Estudis
Estudià en l'Universitat Jaume I de Castelló (UJI), és llicencià en Humanitats obtenint el Premi Extraordinari de Fi de Carrera. Amplià els seus estudis en beques d'investigació, cursos de Doctorat, Tesis de Llicenciatura i Màster en gestió cultural. Desenrollant una llabor investigadora.
Trayectòria professional
Una llabor investigadora que es veu reflectida en la publicació dels seus tres llibres (un d'ells Premi Ciutat de Castelló d'Humanitats) i multitut d'artículs en revistes especialisades.
El seu perfil professional polifacètic li ha permés des de la crítica de l'art, el comissariat independent d'exposicions, la docència per a adults i la colaboració en mijos de comunicació, tant en prensa escrita com en la ràdio i la televisió. Els divendres té un espai cultural en Ràdio Castelló Cadena SER.
Apart de ser comissària d'exposicions d'art, també eixercis com a guia en visites guiades de temàtica artística.
És conservadora del Museu d'Art Contemporànea Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC).
Docència
És professora en l'Universitat Jaume I de Castelló, a on dona classes en el Grau d'Humanitats i d'Història i Patrimoni. També és tutora del Màster en l'Universitat Internacional de Valéncia (VIU)-
Patricia Mir és colaboradora de l'Associació Espanyola contra el Càncer (AECC).
Política
En l'any 2023 es presentà en la llista del partit polític local de Castelló, Som Castelló, per a l'àrea cultural pero no resultà elegida.
Obra
- Los fresquistas barrocos Vicente y Eugenio Guilló (2006) ISBN: 978-84-96331-28-0.
- Manuel Montesinos Arlandiz (2010) Coautora, junt a Pascual Fuster García. ISBN: 978-84-96983-39-7. Guanyador del XXVI Premi Ciutat de Castelló d'Humanitats 2009.
- Es... Cultura. Guía urbana de esculturas de Castellón (2013) Coautora junt a Carolina Marzá Clement. ISBN: 978-84-96983-86-1. Elegit 'Llibre del Mes' per la Llibreria Babel de Castelló.
- Puig, la transfiguració pasional de la pintura (2017) Coautora, junt a Antonio Gascó Sidro. ISBN: 978-84-482-6143-6.
- Confinados: Historias reales del coronavirus (2020) ISBN: 978-84-179-9567-6.
- Papers de la memòria. Pilar Sala (2022) Coautora, junt a Marta Castanedo Alonso. ISBN: 978-84-19647-07-8.
- Territorios pareidólicos. Pere Ribera: 50 años compartiendo ilusiones (2022) ISBN: 978-84-89383-06-7.
- Ad Libitum (2025) L'autora ha cedit els seus drets d'autor a l'Associació Espanyola contra el Càncer.
Biografies
- Higinio Mateu. De drag a la alta costura (Editorial Sar Alejandría, Castelló, 2017) ISBN: 978-84-944581-2-5.
- Amparo Marco. Alcaldesa de Castellón (2018) Pendent de publicació.
- Merche Galí. Alcaldesa de Almassora (2018) Pendent de publicació.
Premis i guardons
- 2009.- XXVI Premi Ciutat de Castelló d'Humanitats 2009 pel llibre Manuel Montesinos Arlandiz.
- 2013.- 'Llibre del Mes' per la Llibreria Babel de Castelló pel llibre Es... Cultura. Guía urbana de esculturas de Castellón.
- 2017.- Primer Premi en el I Concurs de Relats Curts de la Colla del Rei Barbut de Castelló. Premi Fundació Caixa Castelló.
Referències
- Patricia Mir - Universitat Jaume I
- Patricia Mir Soria gana el I Concurso de Relatos Cortos Colla del Rei Barbut Premio Fundació Caixa Castelló - El Periòdic
- Patricia Mir - Editorial Sar Alejandría
- Patricia Mir - Som Castelló