Diferència entre les revisions de "Vèrtiç"
m |
m (Text reemplaça - 'només' a 'a soles') |
||
Llínea 2: | Llínea 2: | ||
[[Archiu:Two rays and one vertex.png|thumb|right|El vèrtiç d'un àngul és el punt on els dos segments de llínea s'unixen..]] | [[Archiu:Two rays and one vertex.png|thumb|right|El vèrtiç d'un àngul és el punt on els dos segments de llínea s'unixen..]] | ||
== Vèrtiç principal == | == Vèrtiç principal == | ||
− | El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és un vèrtiç principal del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> s'interseca en la frontera de P | + | El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és un vèrtiç principal del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> s'interseca en la frontera de P a soles en <math>x_{(i-1)}</math> i <math>x_{(i+1)}</math>. Hi ha dos tipos de vèrtiços principals: orelles i boques. |
=== Orelles === | === Orelles === |
Revisió de 12:40 20 feb 2018
En geometria, el vèrtiç és el punt a on es troben dos o més semirrectas o segments que conformen un àngul.
Vèrtiç principal
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és un vèrtiç principal del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> s'interseca en la frontera de P a soles en <math>x_{(i-1)}</math> i <math>x_{(i+1)}</math>. Hi ha dos tipos de vèrtiços principals: orelles i boques.
Orelles
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una orella del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba totalment dins de P. (vore també polígon convex)
Boques
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una boca del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba fòra dels llímits de P.
Vèrtiços en gràfics de computador
En gràfics de computadora, els objectes es representen a sovint com els poliedres triangular en el que els vèrtiços d'objectes s'associa no solament en tres coordenades espacials, sino també en un atre tipo d'informació gràfica necessària per a representar l'objecte correctament, com els colors, les propietats de reflexió, textures i normals de la superfície; estes propietats s'utilisen en la prestació d'un vertex shader.
Vore també
Enllaços externs
- Est artícul fon creat a partir de la traducció de l'artícul es.wikipedia.org/wiki/Vértice (geometría) de la Wikipedia en espanyol, baix llicència Creative Commons-BY-SA.