Vol 007 de Avensa
El vol 007 d'Avensa, conegut com el vol madrugador, era un vol que cobria la ruta Caracas - Barquisimeto, que es va eixir de la pista d'aterrisage del Aeroport Internacional Jacinto Lara, i va explotar despuix de l'aterrisage l'11 de març de 1983.[1] 22 passagers i l'assafata Isaura Arias varen morir i 27 persones varen sobreviure en ferides greus.
Aeronau i tripulació de vol
L'aeronau amprada en el vol 007 va ser un DC-9-32 que duya 16 anys de servici en Avensa per a 1983.
La tripulació estava conformada pel capità José Manuel Albornoz, el primer oficial Vicente Russo i les assafates Isaura Arias, Lobalice Durán i Zulenia Flores. Del grup el capità Albornoz i el primer oficial Russo varen ser acusats per la justícia veneçolana per desastre culposo i negligència i condenats a 15 anys de presó i a la suspensió de la llicència de vol, mentres que l'assafata Isaura Arias va fallir en l'accident.
Passagers notables
Luis Enrique Arias, comentariste deportiu de Veneçolana de Televisió (fallit en el sinistre).
Germán Lairet, diputat del partit Copei (sobreviviente).
Oscar Martínez, animador de televisió.
Vore també
- Accident d'aviació
- Anex:Accidents més greus d'aviació (1953-present)
- Anex:Accidents i incidents notables en l'aviació civil
Referències
- ↑ «ser-el-accident-aereo-de-barquisimeto-en-1983/ ». Consultat el 3 de giner de 2026.
Referències
- Este artícul conté una traducció derivada de «Vuelo 007 de Avensa» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.