Pinça de Racons
Aparència
La pinça de Racons va ser un artefacte industrial dissenyat pel veneçolà Rafael A. Racons a finals de el XIX.[1]
Com el nom sugerix, el mateix era un dispositiu d'agarre destinat a recuperar peces perdudes dins dels pous explotats per la Companyia Petrolera del Táchira. La seua primera aparició al públic va ser en l'Exposició de Caracas de 1883, portat a terme en el Palau d'Exposicions del Palau de les Acadèmies. La principal font per a la seua descripció és la resenya escrita per Adolfo Ernst, inclosa en l'inventari de dita Exposició.[2]
Comunament se li considera com un dels primers indicis d'artefactes o de tecnologia desenrollada per veneçolans.
Referències
- ↑ Silvia Fernández. «Veneçuela», Història Del Disseny en Amèrica Llatina i el Carib, Editora Blucher, pp. 46.
- ↑ «Breu història del disseny industrial en Veneçuela». Analítica.com. Archivat des d'el original, el 17 de setembre de 2008. Consultat el 10 de juny de 2009.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Pinza de Rincones» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.