Anar al contingut

Pabelló de Cristal

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Erro al crear miniatura:
Pabelló de Cristal

El Pabelló de Cristal va ser un edifici en forma de cúpula de vidre, construït en 1914 per Bruno Taut per a l'Exposició de la Deutscher Werkbund de 1914, celebrada en el Rheinpark de la ciutat de Colónia (Alemània).

És l'obra més representativa de Taut, la qual va construir per a l'associació alemana de l'indústria del vidre, en el moment en el que l'expressionisme alcançava el seu punt àlgit.

L'edifici va ser demolit una volta finalisada la Deutscher Werkbund, degut a que no va tindre un us pràctic, sino un caràcter de pabelló-exhibició. Per una atra part, les úniques fotos que es conserven del Pabelló varen ser preses durant l'exhibició, les quals no reflectixen el colorit de l'obra degut a que són en blanc i negre.

Bibliografia

[editar | editar còdic]
  • Weston, Richard, Plans, Sections and Elevations: Key Buildings of the Twentieth Century, Laurence King Publishing 2004, ISBN 1-8566938-2-1
  • Watkin, David, A History of Western Architecture, Laurence King Publishing 2005, ISBN 1-8566945-9-3
  • Richards, Brent et al., New Glass Architecture, Yale University Press 2006, ISBN 0-3001079-5-1
  • Colquhoun, Alan, Modern Architecture, Oxford University Press 2002, ISBN 0-1928422-6-9
  • Anzovin, Steven et al., Famous First Facts, International Edition, H. W. Wilson Company 2000, ISBN 0-8242-0958-3