Montanya de l'Ou
La Montanya de l'Ou és una chicoteta elevació de terreny que es troba en la ciutat espanyola d'Alacant, pròxima a la Loma dels Galls i a la Loma del Esparto, en el barri de Juan Pablo II.[1] En el seu cim es troba una escultura de gran tamany de María Auxiliadora, en una zona entancada pertanyent al contigu Colege María Auxiliadora inaugurat en la década de 1970.[2][3]
La montanya està considerada com Ben catalogat de protecció general Integral i Àrea de Vigilància Arqueològica en el Catàlec de Proteccions del Ajuntament d'Alacant.[4]
Etimologia
[editar | editar còdic]Deu el seu nom de Montanya de l'Ou a la tradició alacantina de celebrar el "Dia de la Mono" els Dilluns de Pasqua, festiu en la ciutat, acodint a este lloc. En este dia les famílies alacantines passen el dia a l'aire lliure "anant de mono" a zones de recree propenques, com el Benacantil, la Serra Grossa, el mont Orgegia o les proximitats del monasteri de la Santa Faç. Segons la tradició es deu trencar les clafoll de l'ou cuit de les típiques mono de Pasqua en la front de l'acompanyant.[3][5][6]
Rep també els noms de Loma de María Auxiliadora i Mont Tabor.[7][2]
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ «alacant. es/ Guia Urbana d'Alacant». Ajuntament d'Alacant. Consultat el 1 de setembre de 2024.
- ↑ 2,0 2,1 Alfredo El El Campello Quereda i Ernesto Martín Martínez (2022). «Santa María Mazzarello», Galliponter biogràfic del barri de Benalúa d'Alacant, segona edició, Alacant: Sentit Invers, pp. 312-314. ISBN 978-84-122355-3-1. Erro en la cita: L'element
<ref>no és vàlit; noms de paràmetros no vàlits - ↑ 3,0 3,1 «informacion. es/alacant/2019/06/13/colegio-maria-auxiliadora-salesianas-quema-5399076. html El colege María Auxiliadora Salesianas crema la foguera del seu centenari». Informació. Consultat el 1 de setembre de 2024.
- ↑ «alacant. es/sites/default/files/documentos/noticias/catalogo-proteccion-alacant-version-modificada/n1-n50-patrionio-natural-24012017r. pdf Catàlec de Proteccions». Ajuntament d'Alacant. Consultat el 1 de setembre de 2024.
- ↑ «informacion. es/alacant/2015/04/06/mona-internacional-5535024. html La mono es fa internacional». Informació. Consultat el 1 de setembre de 2024.
- ↑ Marcet Correja (2010). «La mono», cervantesvirtual. com/obra/cosas-de-mi-alacant-972146/ Coser del meu Alacant, Alacant: Institut alacantí de cultura Juan Gil-Albert, pp. 46.
- ↑ «informacion. es/alacant/2024/02/15/colegio-alacant-planta-arboles-cambio-climatico-98213548. amp. html Alumnes contra el canvi climàtic en Alacant». Informació. Consultat el 30 de setembre de 2024.
Referències
[editar | editar còdic]
- Este artícul conté una traducció derivada de «Montaña del Huevo» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.