José Antonio Rovira

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
José Antonio Rovira Jover
Jose antonio rovira.jpg
Nacionalitat: Espanyola
Ocupació: Economiste i polític.
Naiximent: 22 d'agost de 1962
Lloc de naiximent: Sant Vicent del Raspeig, Regne de Valéncia, Espanya
Defunció:
Lloc de defunció:

José Antonio Rovira Jover (Sant Vicent del Raspeig, 22 d'agost de 1962), és un economiste i polític valencià. És conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana des de l'any 2023 en el Consell presidit per Carlos Mazón.

Biografia[editar | editar còdic]

José Antonio Rovira naixqué en la població valenciana de Sant Vicent del Raspeig, en la comarca de L'Alacantí, el 22 d'agost de l'any 1962.

José Antonio Rovira és llicenciat en Ciències Econòmiques, ha segut professor associat en el Departament d'Economia Aplicada i Política Econòmica de l'Universitat d'Alacant.

Fon elegit regidor de l'Ajuntament d'Alacant pel Partit Popular (PPCV) en les eleccions municipals espanyoles de 1991 i 1995, i ocupà els càrrecs de tinent d'alcalde, portaveu adjunt del grup municipal i regidor delegat de Seguritat Ciutadana.

Fon elegit diputat en les eleccions a les Corts Valencianes de 1999, des de 1999 fins a 2001 fon secretari de la Comissió d'Economia, Presuposts i Facenda. Deixà l'escan per ser nomenat director general de Personal de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana, càrrec que ocuparia fins a 2007. En l'any 2013 fon nomenat director territorial d'Educació, Cultura i Deport d'Alacant.

En les eleccions a Les Corts de l'any 2023 tornà a ser elegit diputat per Alacant, pero dimití despuix de ser nomenat conseller d'Educació, Universitats i Ocupació del Consell presidit per Carlos Mazón i integrat pel PPCV i Vox.

Enllaços externs[editar | editar còdic]