Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
3 bytes afegits ,  8 agost
Text reemplaça - ' menudes ' a ' chicotetes '
Llínea 293: Llínea 293:     
=== Geologia ===
 
=== Geologia ===
Guatemala se troba ubicada sobre una porció terrestre geologicament molt activa i una mostra d'aixo és la seua actual activitat volcanica. Lo que hui és America del Sur estava unida a Africa fa aproximadament 160 millons d'anys. Al final del periodo Jurásico, fa aproximadament 130 millons d'anys, se mostrava desplaçament d'una part de l'antic continent cap al Este, iniciant-se aixina la separació de lo que hui és America del Sur. Aixina mateixa, foren sorgint menudes illes, les denominades Proto-Antilles, que en el temps se desplaçaren al noreste, formant les Antilles. Fa 100 millons d'anys, Africa estava completament separada d'America del Sur.
+
Guatemala se troba ubicada sobre una porció terrestre geologicament molt activa i una mostra d'aixo és la seua actual activitat volcanica. Lo que hui és America del Sur estava unida a Africa fa aproximadament 160 millons d'anys. Al final del periodo Jurásico, fa aproximadament 130 millons d'anys, se mostrava desplaçament d'una part de l'antic continent cap al Este, iniciant-se aixina la separació de lo que hui és America del Sur. Aixina mateixa, foren sorgint chicotetes illes, les denominades Proto-Antilles, que en el temps se desplaçaren al noreste, formant les Antilles. Fa 100 millons d'anys, Africa estava completament separada d'America del Sur.
    
[[File:Plaques tectoniques.png|thumb|300px|Guatemala se troba en mig de la placa nortamericana, placa de cocos i placa del Carip]]
 
[[File:Plaques tectoniques.png|thumb|300px|Guatemala se troba en mig de la placa nortamericana, placa de cocos i placa del Carip]]
154 706

edicions

Menú de navegació