Anar al contingut

Centre d'Estudis de Justícia de les Américas

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

El Centre d'Estudis de Justícia de les Américas (en anglés Justice Studies Center of the Americas) o CELLA - JSCA és un organisme internacional del sistema interamericà creat en 1999 per l'Assamblea General de l'Organisació dels Estats Americans, dotat de plena autonomia tècnica i operativa, que tenen com a objectius estudiar els sistemes de justícia de la regió, realisar planejaments innovadors en la discussió de les Reformes Judicials, favorir la cooperació i l'intercanvi d'experiències entre els països del continent, i generar instruments que milloren l'informació sobre la justícia en les Américas. La seua sèu està en la ciutat de Santiago de Chile i els seus membres actius són tots els països membres de la OEA. En l'actualitat, la seua Directora Eixecutiva és l'advocada peruana Nataly Ponce Chauca.[1]

Història

Durant les décades dels anys 70 i 80, la majoria dels països d'Amèrica Llatina va sofrir dictadures militars o conflictes armats interns. En este context, es varen cometre violacions als drets humans a les quals els sistemes judicials de la Regió varen donar poques solucions. Lo anterior, sumat als cuestionamientos a l'eficiència en la persecució penal i els problemes de seguritat ciutadana i delinqüència, va crear l'ambient per a que durant les restauracions democràtiques de la década dels '90, la majoria dels països llatinoamericans iniciaren processos de reforma dels seus sistemes de justícia penal. En este marc, l'Organisació dels Estats Americans (OEA) va decidir crear un organisme que poguera donar respal tècnic als diversos processos de reforma judicial, naixent en 1999 el Centre d'Estudis de Justícia de les Américas (CELLA), en sèu en Santiago de Chile.

Objectius del Centre

D'acort als seus Estatuts,[2] els tres principals objectius del CELLA són:

  • Facilitar el perfeccionament dels recursos humans en la Regió
  • Facilitar l'intercanvi d'informació i atres formes de cooperació tècnica; i
  • Facilitar el respal als processos de reforma i modernisació dels sistemes de justícia en la regió.

Aixina mateix, són funcions específiques del CELLA:

  • Servir per a la recolecció i difusió d'informació sobre les experiències nacionals relatives a la modernisació i les reformes dels sistemes de justícia de la regió;
  • Realisar anàlisis comparatius, investigacions i estudis en temes de justícia, i facilitar la seua difusió;
  • Facilitar la difusió d'investigacions i estudis en temes de justícia en les Américas;
  • Facilitar la capacitació dels recursos humans dels sistemes de justícia i el perfeccionament dels mecanismes existents per a tal fi en els països de l'Hemisferi;
  • Facilitar la difusió de l'informació sobre métodos d'ensenyança, plans d'estudi modele i elements didàctics auxiliars per als recursos humans dels sistemes de justícia;
  • Facilitar la difusió d'informació pertinent sobre cursos, seminaris, beques i programes de capacitació; i
  • Recolzar els esforços de cooperació relacionats en els sistemes de justícia en l'Hemisferi.


Últimes Publicacions i Estudis[3]

2022

  • L'eixercici de la abogacía en Amèrica Llatina: en la busca d'una agenda de treball Vol. II[4]

2021

  • La justícia indígena i la justícia ordinària front als conflictes civils. Camí per a la seua articulació[5]
  • Oficines judicials de gènero en Amèrica Llatina: Alvanços i desafius pendents[6]
  • La Rellevància de la Prova: Una Perspectiva Canadenca[7]
  • Juí per Jurats en la Justícia Civil. Materials i reflexions des d'Argentina[8]
  • Sistemes Penitenciaris i Eixecució Penal en Amèrica Llatina. Una mirada regional i opcions d'abordage[9]
  • Autonomia de la Defensoria Penal Pública[10]
  • Justícia en Context Social[11]
  • Manual de Litigación en Casos Civils Complexos Migambientals[12]
  • Estudis Comparats sobre Reformes al Sistema de Justícia Civil Volum III: China i Japó[13]
  • Comparative Analysis of Civil Justice Reforms in Latin Amèrica[14]
  • Conflictivitat Civil i Barreres d'Accés a la Justícia en Amèrica Llatina. Informe de Salut[15]
  • L'eixercici de la abogacía en Amèrica Llatina: en la busca d'una agenda de treball[16]
  1. ↑ «Sobre Cella». www. cejamericas. org. Archivat des d'el original, el 26 de febrer de 2015. Consultat el 21 d'abril de 2022.
  2. ↑ Estatuts del Centre d'Estudis de Justícia de les Américas.
  3. ↑ «Publicacions de Cella». Archivat des d'el original, el 27 de febrer de 2015. Consultat el 9 de març de 2015.
  4. ↑ «L'eixercici de la abogacía en Amèrica Llatina: en la busca d'una agenda de treball Vol. II».Consultat el 2022-04-21.
  5. ↑ «La justícia indígena i la justícia ordinària front als conflictes civils. Camí per a la seua articulació».Consultat el 2022-04-21.
  6. ↑ «Oficines judicials de gènero en Amèrica Llatina: Alvanços i desafius pendents».Consultat el 2022-04-21.
  7. ↑ «La Rellevància de la Prova: Una Perspectiva Canadenca».Consultat el 2022-04-21.
  8. ↑ «Juí per Jurats en la Justícia Civil. Materials i reflexions des d'Argentina».Consultat el 2022-04-21.
  9. ↑ «Sistemes Penitenciaris i Eixecució Penal en Amèrica Llatina. Una mirada regional i opcions d'abordage».Consultat el 2022-04-21.
  10. ↑ «Autonomia de la Defensoria Penal Pública».Consultat el 2022-04-21.
  11. ↑ «Justícia en Context Social».Consultat el 2022-04-21.
  12. ↑ «Manual de Litigación en Casos Civils Complexos Migambientals».Consultat el 2022-04-21.
  13. ↑ «Estudis Comparats sobre Reformes al Sistema de Justícia Civil Volum III: China i Japó».Consultat el 2022-04-21.
  14. ↑ «Comparative Analysis of Civil Justice Reforms in Latin Amèrica».Consultat el 2022-04-21.
  15. ↑ «Conflictivitat Civil i Barreres d'Accés a la Justícia en Amèrica Llatina. Informe de Salut».Consultat el 2022-04-21.
  16. ↑ «L'eixercici de la abogacía en Amèrica Llatina: en la busca d'una agenda de treball».Consultat el 2022-04-21.

Referències